5 דרכים פשוטות לכתיבת תוכן טובה יותר

בין אם אתה סטודנט למשפטים שכותב קורות חיים; בין אם אתה עו"ד וותיק שיוצא לדרך עצמאית ושוקד על אתר אינטרנט חדש למשרדך; ובין אם את שותפה בכירה בפירמה גדולה שמנסה להשיג לקוח גדול – סביר להניח שבשלב כלשהו בחייך המקצועיים, תתמודד/י עם אתגר הכתיבה השיווקית.

כיצד לשקף נכון את המיומנויות המקצועיות שלך ללקוחות חדשים ופוטנציאליים?

כמה לספר ומהו מידע רלבנטי?

האם פחות הוא באמת יותר?

למען האמת, כתיבה היא מיומנות כמו כל מיומנות אחרת, שצריך לתרגל ולסגל. עם מספר טיפים פשוטים, גם את/ה תוכל/י להביא את כישורייך לידי ביטוי.
במיוחד עבורך, ריכזנו את 5 הדרכים העיקריות והפשוטות לכתיבת תוכן טובה יותר:

5-Tipsfor-Better-Writing-150x150

(1) צייר לפנייך את הקורא שלך, כנס לנעליו

אם הטקסט הוא שיווקי ומיועד ללקוח (קיים או פוטנציאלי) – ראה אותו אל מול עינייך, ונסח את הטקסט בהתאם למה שיעניין אותו.  שאל את עצמך: לאלו לקוחות אתה מכוון  ומאיזה סקטור?

בשלב הבא הכן רשימה קצרה  של 5 נקודות הכוללת את  ההזדמנויות, האתגרים והמגמות שעומדים בפניו.

אל תזלזל בשלב הזה, בהתאם לנקודות שניסחת – תוכל לכתוב טקסט המתייחס לכל הצרכים הרלבנטיים של קהל היעד שלך. מומלץ לפתוח את הטקסט בפסקה המשקפת את הבנתך בצרכיו של הלקוח.

(2) המנע משפה משפטית

חשוב לזכור כי מי שקורא את הטקסט שלך, אינו  בהכרח עורך דין. הקוראים שלך  יכולים להיות גם אנשי עסקים,  עיתונאים, חוקרים ויועצים מתחומים שונים וממגזרים שונים, מכל רחבי העולם.  כדאי להימנע מז'רגון מקצועי ומשפטי ככל הניתן. השתדל להשתמש בשפה פשוטה וברורה ככל הניתן: משפטים קצרים, שימוש בבניין פעיל ולא סביל, צמצום השימוש בראשי תיבות (בייחוד בשפות זרות) ושפה עניינית ואפקטיבית.
מומלץ לבקש מקורא שאינו עורך דין לקרוא את הטקסט טרם פרסומו. אם הוא צריך לקרוא משפט פעמיים, כנראה שיש עוד עבודה לעשות.  תאר את סוגי השירותים שלך, והתמקד בתחומי המומחיות העיקריים.

(3) פרופיל אישי-מקצועי

במקרים רבים תתבקש לסכם בפסקה או שתיים את קורות חייך המקצועיים. אנו ממליצים להשתמש בפורמט הכולל :היסטוריית התעסוקה ב-10 השנים האחרונות
תואר ראשון ושני במשפטים (מוסד ושנת סיום)
רישיון פרקטיקה ב-XXX (שנה)
פעילויות עסקיות ומשפטיות אחרות
התמקד בעובדות היבשות.  עדיף להימנע מתיאור תחביבים, סטטוס משפחתי או כל מידע שאינו רלבנטי ליכולותייך המקצועיות.  זכור כי הלקוח הפוטנציאלי לא ישכור את שירותייך בזכות עובדת היותך נשוי מזה עשר שנים ושחקן גולף חובב.

(4) אל תהיה בנאלי

אם היה לי שקל בכל  פעם שמשרד עורכי דין תיאר את עצמו כ"מוביל בתחומו", הייתי עשיר גדול…
השפה העברית עשירה במילים וביטויים יפים, שיכולים לשקף את המעמד המיוחד שלך בצורה אפקטיבית ביותר. כך למשל, נסו לשלב את המילים "חלוצי", "פורץ דרך", "מרכזי", וכד'.

(5) אתה הכי טוב שיש? תוכיח!

פיצחת את סעיף 4? מעולה. עכשיו בדוק אם אכן יש לסופרלטיבים הללו על מה לסמוך. תמוך בתיאורים המחמיאים עם עובדות מתאימות. אם למשל, אתה מייצג 70% מהשחקנים הבולטים בענף מסויים – ציין זאת..

 

בהצלחה!

תגובות

תגובות