תוכן בליגל מרקטינג

הפוסט הבא מתוך סדנת תוכן בליגל מרקטינג אשר התקיימה במסגרת האקדמיה לליגל מרקטינג של חברת נישליס ליגל מרקטינג ואשר הועברה על ידי עו״ד בלה סטולר, ראש תחום מדיה ודיגיטל בנישליס ליגל מרקטינג.

יתרונות התוכן בליגל מרקטינג
תוכן תוכן ותוכן – זה בסוף מה שמנצח! לתוכן יש חשיבות מכרעת בהצלחתו של עמוד עסקי וצריך לדעת איזה תכנים להעלות, מתי ובאיזו פלטפורמה.

סוגי התוכן בליגל מרקטינג
תוכן שוטף
תוכן יום יומי, חדשותי. לדוגמא: נסגרה עסקה, המשרד התמזג, הצטרפו שותפים חדשים, דירוגים שונים וכדומה.
תדירות: שני פוסטים בשבוע.

חומר מקצועי
עדכוני לקוחות בנושאים מקצועיים. לדוגמא: סקירת פסקי דין; עדכונים על רגולציה. מאמרים מקצועיים.
תדירות: פעם בחודש (לשמור על עקביות).

תוכן Hero
מחקרים מקצועיים יזומים. לדוגמא: מחקר בנושא מגמות בתחום ההשקעות 2017. סביב תוכן זה ניתן לייצר פוסטים בפייסבוק, חוברות מקצועיות, כנסים, עדכוני לקוחות ועוד. תוכן זה הוא מקורי וייחודי ויש לו ערך רב.

כללים ליצירת תוכן

תוכן קיים
תוכן שהמשרד מייצר בשוטף: יש חשיבות להגשה וצורת העריכה שלו בדגש על יצירת זווית ייחודית. לדוגמא: פוסט על כתבה שפורסמה בעיתון – במקום לכתוב פסקה ולחזור על מה שכבר פורסם, אפשר לבקש ממישהו במשרד להגיב למה שפורסם לציטוט.

תוכן יזום
להגדיר מטרות – מה אנחנו מעוניינים להשיג באמצעות התוכן? האם מסר שיווקי, מסר מקצועי, בולטות?

פלטפורמת הפרסום
האם התוכן יפורסם בפייסבוק, בלינקדאין, באתר המשרד או כעדכון לקוחות בדיוור? יש להתאים את התוכן לפלטפורמה. לדוגמא: פוסט על ערב משרדי בפייסבוק לא יתאים ללינקדאין ולא לעדכון לקוחות בדיוור. תוכן מסוג Hero בדרך כלל יתאים לכל הפלטפורמות. גם ידיעה על מיזוג או צירוף שותפים.

למקסם את הפרסום
לא פשוט לייצר תוכן איכותי ועד שהמשרד כבר מוציא אחד כזה צריך להפיץ אותו בכמה שיותר פלטפורמות – באתר, בפייסבוק, לינקדאין, עדכון לקוחות וכו'.

Picture1

כללים לכתיבת תוכן

לחשוב כמו עיתונאי
מה יעניין את קהל היעד שלי? מה יחדש לקהל היעד? תמיד לחדש ולעניין.

התוכן חייב להיות ברור ונגיש
אם קהל היעד שהוגדר הוא לקוחות של המשרד או לקוחות פוטנציאליים יש להימנע מכתיבה משפטית. מומלץ להציע תוכן פרקטי שיכול לשמש את הלקוחות בעתיד: מדריכים, דרכי התמודדות עם בעיה משפטית, טיפים למיניהם וכדומה.

השורה התחתונה
בכתיבת מאמר/פוסט/עדכון לקוחות יש להבליט את השורה התחתונה כבר בהתחלה.

ההבדל בין כתיבה משפטית לכתיבה חדשותית
אם קהל היעד שלנו אינם עורכי דין, יש להימנע מכתיבה משפטית אלא להעביר את המסר בצורה מעניינת ומובנת יותר. מי שירצה להעמיק ניתן לצרף את הפסיקה לעיון. בכתיבה חדשותית צריכה להיות כותרת וכותרת משנה, שהינה סיכום הכתבה בקווים כלליים או השאלה שמעלים בכתבה עליה נמצא תשובה בגוף הטקסט.

למצוא את העניין בנושאים אפרוריים
נושא כמו דיני מיסים לדוגמא: למצוא את המכנה המשותף שיעניין קהל רחב יותר של קוראים.

עשה ואל תעשה בכתיבת תוכן

פוסט בפייסבוק
לא להאריך פוסט יתר על המידה. פייסבוק הינה פלטפורמה פחות מקצועית בהגדרתה. יש יותר צפיות וחשיפה לפוסטים בעלי גוון אישי או אמירה אישית של המשרד. פוסט עם תמונה טובה יעשה ביצועים טובים יותר.

סקירת פסק דין
לא מספיק לסקור פסק דין ולהביא לקורא את ההחלטה והנימוק המשפטיים. הקוראים נחשפים לסקירות כאלה בשפע באתרים משפטיים. לחפש זווית ייחודית ולנתח את הסקירה ממבט על מקצועי ואישי.

לינקדאין
התוכן ברובו באנגלית, זו פלטפורמה מקצועית נטו. לא מומלץ להעלות תכנים שיווקיים מדיי. להתמקד במקצועי.

מאמר מקצועי
לפני שניגשים לכתיבת מאמר יש לחשוב מראש על הכותרת שלו. כותרת מושכת תגרום ליותר צפיות במאמר. כאשר השורה התחתונה מובנת, קל להוציא מתוכה את הניתוח והלוגיקה.

חשוב! כללי פרסום
על פי החוק, כללי הפרסום שחלים על המדיה המסורתית חלים גם על הפייסבוק/ לינקדאין/ אתר משרדי וכדומה. יש לבחון כל מקרה לגופו ולהימנע מאזכור שמות נתבעים או גורמים שאין להם אפשרות להגיב לדברים הנכתבים על ידכם.

תגובות

תגובות