סיכום מדיה חברתית 2016: המשרדים הגדולים ממשיכים לטפח ערוצי מדיה ודיגיטל, הבינוניים בגודלם נותרים מאחור

ממחקר כמותי שערכה חברת "נישליס ליגל מרקטינג",  לסיכום שנת 2016 עולה כי משרדי עורכי הדין  הגדולים ממשיכים בדריסת רגל במדיה הדיגיטלית, כאשר בניגוד לארה״ב ולאנגליה הפייסבוק פופולארי בישראל יותר מהלינקדאין. בולט, כי המשרדים הבינוניים בגודלם עדיין לא מדביקים את הפער. שימוש בדפי פייסבוק ייעודיים למתמחים תופס תאוצה בקרב המשרדים הגדולים והופך לכלי חיוני בארגז הכלים לגיוס מתמחים איכותיים

מסיכום נתוני המחקר לשנת  2016 שערכה חברת "נישליס ליגל מרקטינג", במדד לפירמות עורכי הדין הגדולות ברשתות החברתיות, העוקב אחרי קצב התפתחותן והגידול  במספר העוקבים עולה כי המשרדים הגדולים ממשיכים לטפח את ערוצי המדיה והדיגיטל כמו פייסבוק, לינקדאין ופייסבוק מתמחים. לאור המרכזיות של הרשתות לינקדאין ופייסבוק בפעילות המקומית, המדד משקלל את הפעילות בשתי הרשתות הללו, כפרמטרים המרכזיים. לראשונה נבחנו במחקר משרדים מעבר לטופ 20 ונבדקו משרדים בטופ 50. נושא נוסף שנבחן לראשונה הוא הנושא של עמודי פייסבוק למתמחים.

הרצוג פוקס נאמן מוביל בפייסבוק ובלינקדאין. גרוס מוביל בפייסבוק מתמחים

פייסבוק – שלושת המשרדים המובילים של המחצית הראשונה של שנת 2016, ממשיכים להוביל בפייסבוק גם במחצית השנייה – "הרצוג פוקס נאמן" עם 2796 עוקבים, "יגאל ארנון" עם 1953 עוקבים ואחריהם משרד "גורוניצקי" עם 1002 עוקבים. למקום הרביעי הגיע משרד ZAG- "זיסמן, אהרוני, גייר ושות'" – עם  791 עוקבים. את החמישייה הראשונה סוגר משרד "נשיץ ברנדס", המתחזק עמוד פייסבוק  עם 655 עוקבים.
לינקדאין – משרד "הרצוג פוקס נאמן" ממשיך להוביל במספר העוקבים גם במחצית השנייה של 2016 עם 1693 עוקבים, אחריהם משרד "גורוניצקי" עם 1572 עוקבים ובמקום השלישי משרד APM- "עמית פולק מטלון" עם 1233 עוקבים. במקום הרביעי משרד מיתר – עם 1130 עוקבים ובמקום החמישי "גאל ארנון" עם 1096 עוקבים. במקום השישי  ממוקם  משרד "גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות'"- GKH  עם 1011 עוקבים.

פייסבוק מתמחים – בזירת פייסבוק מתמחים מובילים משרד GKH  עם מספר העוקבים הגבוה ביותר – 901 עוקבים, כשבעמוד הפייסבוק המשרדי יש פחות עוקבים – 543 בסך הכל.
משרד "מיתר" ממוקם שני בכמות העוקבים בפייסבוק מתמחים עם 883 עוקבים, לעומת 299 עוקבים בפייסבוק המשרדי, שהוא עמוד חדש יחסית.
במקום השלישי ממוקם בכמות העוקבים בפייסבוק מתמחים  משרד "הרצוג פוקס נאמן" עם 785 עוקבים, אחריו במקום הרביעי משרד "יגאל ארנון" עם 690 עוקבים ומשרד "גורוניצקי" סוגר את החמישייה הראשונה עם 643 עוקבים.

עידן נישליס, מנכ"ל ובעלים של "נישליס ליגל מרקטינג": ״בחו״ל, השימוש בפייסבוק נועד בראש ובראשונה לגיוס עובדים ומתמחים למשרד. נכון שמשרדים בינלאומיים עושים שימוש בפייסבוק גם כפלטפורמה לשיווק המשרד באופן כללי, אך בישראל התופעה הרבה יותר רחבה וזה נובע משלוש סיבות עיקריות – הפייסבוק בישראל הרבה יותר חזק מהלינקדאין, בגלל התחרות הגדולה והרצון לחקות את המתחרים ובגלל הנגישות (שפת העבודה בלינקדאין היא אנגלית). במחצית השנייה של השנה החולפת ניתן לזהות התחזקות משמעותית וכניסת משרדים חדשים לזירת פייסבוק למתמחים, שתופס תאוצה בקרב המשרדים הגדולים ומסייע להם באיתור מועמדים איכותיים להתמחות. בחלק מהמשרדים, ניתן לראות כי עמוד פייסבוק מתמחים נהנה מיותר עוקבים מאשר העמוד המשרדי".

מנתוני המחקר עולה כי למשרדי עורכי הדין הצטרפו במחצית השנייה של 2016  משרדים נוספים כמו משרד "פרל כהן צדק לצר ברץ", "אגמון ושות׳, רוזנברג הכהן ושות'" ומשרד "מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות'". המשרד היחיד בטופ 10 שאין לו דף פייסבוק משרדי הוא משרד "ש. הורוביץ".

ראש תחום מדיה ודיגיטל ב"נישליס ליגל מרקטינג", עו"ד בלה סטולר: "עם סיום הריביזיה שמתכננת הלשכה בכללי הפרסום המיושנים, נראה בשנה הקרובה יותר ויותר משרדים משתמשים בפלטפורמה של הרשתות החברתיות ומתחזקים אותן בצורה מקצועית".



"המשרדים הבינוניים מפספסים"

"למרות שהמשרדים הגדולים כבר הפנימו את העובדה שפייסבוק ולינקדאין הפכו לזירות לגיטימיות לשיווק משרדי ויש משרדים של one man show  המתחזקים עמודי פייסבוק מצליחים עם חשיפה אדירה, דווקא המשרדים הבינוניים בגודלם, עדיין לא מורגשים בזירת המדיה והדיגיטל וזה פספוס אדיר", אומרת עו"ד בלה סטולר. לדבריה "הניו מדיה היא כמעט המקום היחיד שבו יש למשרדים אלה  הזדמנות לבוא  לידי ביטוי, בעלות נמוכה יחסית. דווקא משרדי הבוטיק צריכים להסתער על הפייסבוק והלינקדאין, ואפילו האינסטגרם ולבלוט בפלטפורמות אלה באמצעות כלים יצירתיים. נקודה חשובה נוספת שחייבים להפנים היא שתחזוק עמודי פייסבוק, לינקדאין, טוויור ואינסטגרם משרדיים דורשים תחזוקה שוטפת ומקצועית מאחר ובכוחו של תוכן יזום, איכותי וממומן לייצר יותר עוקבים וחשיפה".

בלה סטולר: : "עמודים אלה חייבים תחזוק מקצועי. נכון שזה בחינם ואפשר לנהל את זה לבד אבל זה בדיוק השינוי שהיינו עדים לו לפני יותר מעשור בכל הקשור לתקציב יחסי הציבור במשרדי עורכי דין. בעבר, רק מתי מעט לקחו משרד יח"צ או הקציבו לכך תקציב שנתי ואם הקציבו אז לא דיברו על זה בגלוי . כיום, זה נהוג ומקובל. נדיר היום שמשרד גדול או בינוני מטפל ביחסי הציבור בכוחות עצמו ומייעד לצורך העניין עורך דין מהמשרד שייעודו להתעסק בלהכניס אייטמים לעיתונות, על חשבון העבודה. אני בטוחה שבתוך זמן קצר זה יחלחל למשרדי עורכי הדין שגם את תחום המדיה והדיגיטל עדיף להשאיר לאנשי מקצוע שינהלו את הערוצים האלה בצורה מקצועית".

עידן נישליס:  ״חשוב  להדגיש כי המחקר שערכנו הוא מחקר כמותי בלבד הבודק את מספר העוקבים ולא את איכות התוכן והצלחת הדף מבחינת חשיפות. המשותף למרבית המשרדים אשר מובילים מבחינת מספר העוקבים הוא שחברות מדיה ודיגיטל חיצוניות מנהלות את העמודים שלהם. שימוש במדיה ודיגיטל זה מקצוע לכל דבר וכדי לנהל דף בצורה מיטבית צריך אסטרטגיה, מטרות, ניהול שוטף ותחזוקה יומיומית. זה משהו שמשרד עורכי דין לא יכול לעשות מבחינה מקצועית – זה לא תחום ההתמחות שלו ואין לו את הזמינות לכך. זו מיומנות וזה מקצוע. המגמה בחו״ל היא להקים מחלקות מדיה ודיגיטל אין-האוס או להוציא את הפעילות החוצה לחברה חיצונית. אנחנו מנהלים כיום מספר רב של חשבונות עבור משרדי עורכי דין, גדולים כקטנים, ורואים את ההבדל באופן שבו המשרדים ניהלו את העמודים – הן מבחינת התוכן והן מבחינה טכנית, ועדים לשיפור העצום עם העברת ניהול הדף לגורם המקצועי.  יתרה מכך, מדיה ודיגיטל לעורכי דין זה הרבה מעבר לפייסבוק, לינקדאין וטוויטר ומשרדי הניו מדיה המסורתיים לא נמצאים בעולם הליגל מרקטינג. זה פשוט פספוס ויש הרבה פירות נמוכים שאפשר לקטוף. למשרדי עורכי דין יש פלטפורמות ייעודיות, לצד ה- mainstream שבהן הם צרכים להיות נוכחים ולפעול״.

עו"ד סטולר, "גם בלשכת עורכי הדין מבינים את השינוי הדראסטי שהביאו איתן הרשתות החברתיות ובכוונת השלכה להגמיש את כללי האתיקה הנוקשים בעניין הפייסבוק והלינקדאין.  בלשכת עורכי הדין מבינים כי כללי הפרסומת הקיימים הם כללים ישנים שהותקנו לפני שנים רבות. המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין מינתה וועדת רביזיה אשר תפקידה לגבש כללי פרסומת חדשים, המותאמים לעידן הדיגיטאלי והרשתות החברתיות. ועדה זו צפויה לסיים את מלאכתה בחודשים הקרובים והמלצותיה יוגשו למשרד המשפטים על מנת לעדכן את כללי הפרסומת. מהמחקר שערכנו, בולטים מספר דברים עיקריים שצריך להפיק מהם לקחים, המשרדים הגדולים נכנסו חזק לזירה של פייסבוק ולינקדאין והם ממשיכים להתחזק ולגדול בהן.  המשרדים הבינוניים בגודלם צריכים לנצל את הפלטפורמה כדי להעלות את רמת המודעות למשרד ולהיחשף בה, בנוסף למדיה המסורתית. תוכן ממומן יקפיץ את העמוד שלכם פלאים ויגיע בקלות יחסית לקהל יעד ממוקד ומטורגט. לתוכן יש חשיבות מכרעת בהצלחתו של עמוד עסקי וצריך ללמוד איזה תכנים להעלות ומתי, ולעקוב אחרי הפופולאריות של הפוסטים".

משרדי עורכי דין בלינקדאין 2016

תגובות

תגובות