מגבירים הילוך לקראת ההגשות ל- IFLR1000

ה-27 באפריל, המועד האחרון להגשת חומרים למדריך הדירוג IFLR1000 הולך ומתקרב בצעדי ענק. לי סונדרס, העורך הראשי של נישליס ליגל מרקטינג ועורך המשנה של מדריך הדירוג צ׳יימברס בעברו, ריכז עבורכם מספר תובנות חשובות שיסייעו לכם להכין הגשה מרשימה ככל האפשר.

מה חדש ב-IFLR? איזה קטגוריות קיימות ומה מחפשים המדרגים?
אין השנה שינויים משמעותיים בטופס ההגשה או בדרישות ממשרדי עורכי-הדין, אך כדי שהמדרגים יתייחסו אליכם ברצינות רבה יותר, היערכו לספק עד 20 עסקאות או תיקים בקטגוריות הבאות:

מיזוגים ורכישות: עסקאות של מיזוגים ורכישות, השקעות פרטיות, מיזמים משותפים, עסקאות ספין-אוף ועוד.

שוק ההון: הנפקות איגרות חוב, הנפקות ראשוניות לציבור (IPO), הנפקות משניות, הצעות פרטיות, וכן נגזרים וניירות ערך מגובי נכסים.

בנקאות ומימון: עסקאות מימון רכישות, מימון תאגידי, מימון ביניים (מזנין), מימון מתחדש, מימון נדל"ן, מיחזור הלוואות והסדרי חוב.

מימון ופיתוח פרויקטים: פרויקטים בתחומי התשתיות, האנרגיה ואוצרות הטבע, PFI/PPP, ופרויקטים מסוג BOT.

ההגשה: הדירוג
הגורמים העיקריים והמשניים שנלקחים בחשבון בדירוג המשרד הם משוב מלקוחות ומורכבות העבודה המשפטית, בהתאמה.

ההגשה: דגשים בעבודת המשרד
מדרגי IFLR בוחנים את איכות העבודה המשפטית ולא את הכמות. כקו מנחה, אנו מציעים להתייחס ל-20 עסקאות. אם משרדכם מעורב ביותר מ-10 עסקאות משמעותיות בתחום מסוים, עליכם לכלול את כל העסקאות הללו. אם משרדכם מעורב בחמש עסקאות משמעותיות בלבד, עליכם להימנע מניפוח ההגשה בעבודה משפטית שאינה רלוונטית.

המדרגים מסתכלים על היתרונות של כל עסקה בפני עצמה ומעריכים את מורכבותה, בהתאם לכך, המדרגים לא יניחו באופן אוטומטי שעסקה חוצה-גבולות תהיה מורכבת יותר מעסקה מקומית.

להישגי העבר יש משמעות, ואם השנה הייתה חלשה באופן חריג, המדרגים יסתכלו על פעילות המשרד בשלוש השנים האחרונות (אם יש צורך).

בצוות אין
"אני"

בניסיונכם לטפס בסולם הדירוג, כדאי לדעת שאחד המרכיבים החשובים שמאפיינים משרדים המדורגים בצמרת הוא החוזק שלהם במימד העומק – כלומר, סגל טוב של שותפים בכירים וזוטרים. לכן, תמיד מומלץ להוסיף 2-3 שמות כדי להראות את עוצמת הצוות. עליכם כמובן לוודא שהם מופיעים בתיאורי העסקאות ושהם יצוינו על ידי ממליצים נלהבים.

לקוחות ערך ומספרים
הממליצים מקרב לקוחותיכם צריכים להיות מסוגלים לספק למדרגים מידע על ייעוץ משפטי שקיבלו ממשרדכם בעסקאות מהתקופה האחרונה (דהיינו, מידע על עסקה שהייתה כרוכה בעבודה משפטית משמעותית על ידי משרדכם ב-18 החודשים שקדמו לתהליך הדירוג).

המדרגים בודקים מיהו הלקוח ומעריכים את העבודה לגביה מספק הלקוח משוב. אם המשרד מעורב במימון של פרויקט מורכב, עסקת מיזוגים ורכישות גדולה או הסדר חוב, ב-IFLR ירצו לדבר עם הלקוחות המעורבים בעסקאות אלו, מפני שהם מעוניינים לבחון מה היו ביצועי המשרד בעסקאות המאתגרות ביותר בהן היה מעורב.

במקרים מסוימים, למעמדו של הממליץ תהיה השפעה. להמלצה טובה ממנכ"לית בנק לאומי קרוב לוודאי שיהיה משקל רב יותר מהמלצה של קולגה ממשרד עורכי דין מקביל. לא מדובר בבכירות, אלא בניסיון של הממליץ בשוק בו הוא פועל ובעבודה שלו עם משרדי עורכי דין באותו השוק.

המדרגים יוצרים קשר עם כל הממליצים לפחות פעם אחת. בתחילה, באמצעות דוא"ל המזמין את הממליצים לתת משוב בטלפון או באמצעות המשוב המקוון של IFLR. לאחר מכן, יתקיימו שיחות טלפון עם הממליצים שיעדיפו לשוחח בטלפון. ממליצים שלא השיבו לפניית המדרגים בדוא"ל או על ידי מילוי המשוב המקוון, יקבלו תזכורות נוספות.

ראיונות הבהרה
מדריך IFLR מארגן ראיונות עם שותפים במשרד כאשר נדרשות הבהרות או מידע נוסף על העסקאות וההתפתחויות הכלליות במשרד שהוזכרו בהגשה. כל עורכי הדין בתחומי הפיננסים והמסחרי יקבלו הזדמנות לתת משוב על הדירוגים דרך המשוב המקוון של IFLR, הזמין בדף ההנחיות למחקר באתר האינטרנט של  IFLR.

טיפ הזהב

התמקדו במה ש-IFLR1000 צריך מכם; הקדישו זמן לחשוב מי יכולים להיות הממליצים הטובים ביותר שלכם ומה היה חדשני או מאתגר במיוחד בעסקאות המדווחות בהגשה.

תאריכים חשובים
מועד אחרון להגשה: 27 באפריל 2018
אנא הגישו את הקבצים על ידי שליחת המסמכים בדוא"ל אל submissions@iflr1000.com.
פרסום הדירוגים: נובמבר 2018

תגובות

תגובות