הכנסים של מחר כבר לא יראו כמו הכנסים של האתמול – חוקי האתיקה טורפים הקלפים

משרדי עורכי הדין סוגרים בימים אלה את תכניות העבודה ואת התקציבים.

קרוב לוודאי שהכנסתם לתכנית חסויות לכנסים, חומר שיווקי לחלוקה בכנסים, רול-אפ ממותג ועוד מיני הפתעות ממותגות אשר ימשכו את קהל הנוכחים לדוכן הממותג של המשרד.

אז זהו, תחשבו שוב…

לשכת עורכי הדין פרסמה לאחרונה מספר הבהרות לגבי מתן חסויות לכנס, שטורפות את הקלפים מחדש.ריכזנו עבורכם את עיקרי הסעיפים וכמה דברים שעליכם לדעת:

אז מה כן מותר:

  • להעביר הרצאה בכנס מקצועי בתשלום או ללא תשלום.
  • העברתם הרצאה ורוצים לצרף את המאמר כחלק מהחומרים בכנס? אין בעיה.
  • רוצים לערוך כנס עצמאי שלכם ללקוחות ? אין בעיה, עשו זאת (ורצוי כמה שיותר), אך – במסגרת הכנס יש איסור לפרסם גופים אחרים.

לעומת זאת, מה אסור:

  • אמרנו שלהעביר הרצאה במהלך כנס מותר, אבל! אסור לצרף דף פרופיל של המשרד למשתתפים בכנס יחד עם חומר המחולק למשתתפים.
  • אסור להציג לוגו של המשרד על הבמה בזמן ההרצאה.  מצד שני, אפשר לשלב לוגו של המשרד במצגת אותה מציג עורך דין במהלך הרצאה.
  • אסור להציג לוגו של המשרד בפרסומי הכנס.
  • דוכן ממותג בכנס? לא עוד. אסור להציב דוכן במתחם הכנס בו יישבו עו"ד עם לקוחות משתתפי הכנס. האיסור הינו להקמת דוכן פרסומי באופן כללי.
  • הסוף לרול-אפים? אסור להציב פלקטים ברחבי אולם הכנס עם שם המשרד.

הנחיות אלה מצמצמות את מרחב התמרון של עורכי דין לשיתופי פעולה עם גורמים נוספים ולחשיפה של משרדים בפני קהלים מגוונים. זהו המקום להגברת היצירתיות. חישבו מחוץ לקופסה, וראו כיצד ניתן בכל זאת לפעול בערוצי השיווק והפיתוח העסקי, תחת המגבלות.

בנוסף, לאחרונה אנו רואים כי לשכת עורכי הדין מכירה, יותר ויותר, במדיות החברתיות כפלטפורמה לגיטימית לשיווק (הגיע הזמן…) . ועם זאת, גם כאן ישנן הגבלות שונות. ריכזנו עבורכם את הנושאים החשובים:

פרסום סרטונים ומאמרים באתר אינטרנט חיצוני

אתם רשאים לפרסם באתרי אינטרנט מכובדים חיצוניים גם מאמרים וסרטונים, בתשלום או שלא בתשלום. ואולם, עליכם להקפיד ולציין כי מדובר בפרסומת.

היות ומדובר באתר עסקי של בעל מקצוע אחר, הרי שחלה עליכם האחריות לוודא כי כל פרסום לגביו ובעניין משרדו עומד בכללי הפרסומת החלים על עורכי דין.

מענה לשאלות משפטיות בפייסבוק

הנכם רשאים להשתתף בקבוצת פייסבוק ולהשיב לשאלות כלליות בתחום עיסוקכם, ולעניין זה לא משנה אם הקבוצה היא סגורה או פתוחה.

עליכם לעמוד בכל ההגבלות שקבעה ועדת האתיקה הארצית, ובין היתר, להזדהות כעורך דין, לתקשר עם הפונים אליו בשאלות אישיות רק בממשקים שאינם מאפשרים לכלל המשתמשים לצפות בתוכן השיחה, עליכם לשמור על סודיות מקצועית, להימנע מפרסום דברי שבח עצמי ומשידול, להימנע מלערב בין סטאטוסים או תגובות המשלבות בין תוכן מקצועי לאישי ולהימנע מהתבטאויות שיש בהן משום פגיעה בכבוד המקצוע או בכבודם של עורכי דין אחרים.

בנוסף, עליכם להקפיד לשמור על כללי האתיקה וכללי הפרסום גם ברשת החברתית, כמו בכל מקום אחר.

הענקת ייעוץ משפטי במסגרת קבוצת "וואטסאפ"

הנכם יכולים לפתוח קבוצת "וואטסאפ" (WhatsApp) בה יינתן מענה לשאלות מתייעצים שאינם עורכי דין, וזאת, בכפוף לכך שיישמרו האיסורים וההיתרים אותם קבעה ועדה זו בגילוי הדעת בנושא "פעילות עורכי דין ברשתות חברתיות" (התפרסם בגיליון "אתיקה מקצועית" מס’ 57). עליכם לשים לב לאחריותכם כמנהלי קבוצת "וואטסאפ" לכך שהכללים שקבעה וועדת האתיקה יישמרו בקבוצת הוואטסאפ, ובכלל זה עליכם להתרות בחברים שאינם ממלאים אחר הכללים, ולהרחיקם מהקבוצה במידת הצורך.

שירות משפטי – בתשלום או בחינם?

ועדת האתיקה קבעה כי לא ניתן לפרסם מתן שירות משפטי ללא עלות.

פרסום מאמר מקצועי בצירוף לוגו המשרד ופרטי התקשרות

במידה והנכם מפרסמים מאמר מקצועי/ ראיון/ מנהל פורום, בצירוף פרטי התקשרות עם עורך הדין/ המשרד, מדובר בפרסום ולכן יש לכתוב באופן מפורש כי מדובר בפרסומת.

שימוש במושגים מטעים והתחייבות לתוצאות

פרסומת (לרבות סרטוני וידאו או כל מדיה אחרת) במסגרתה מתחייב עורך הדין על תוצאה: זכייה, "ניצחון בהליך", הקטנת חובות או מחיקתם וכד', הנה פרסומת מטעה כלפי הציבור אשר עשויה ליצור רושם לא נכון ושאינה מכבדת את מקצוע עריכת הדין, ולפיכך אסורה.

תגובות

תגובות