הגשה טובה למדריכי הדירוג היא חשובה; משוב לקוחות הוא הכרחי

נכתב על ידי לי סונדרס, ראש מחלקת תוכן אנגלית עורך ראשי בנישליס ליגל מרקטינג ולשעבר עורך-משנה במדריך הדירוג היוקרתי צ׳יימברס.

עונת ההגשות למדריכי הדירוג המשפטיים התחילה. כשמדובר בהצגת פעילות השיא של המשרד שלכם מ-12 החודשים האחרונים, ההגשה תדבר תמיד בעד עצמה, אך גורם אחד שאסור להתעלם ממנו הוא האופן שבו לקוחות מדברים על השירותים שלכם ורואים אותם. כשמספר מדריכים מתחרים על המשוב, זיהוי ובחירה הם המפתח. מה עליכם לעשות?

הפיתוי לרשום את אותם הממליצים כמו בשנה שעברה עשוי להיראות כמוצא קל. אך קחו בחשבון שזה עלול למנוע מהמדריכים לקבל את המשוב העדכני והטרי שאותו הם מחפשים לעיתים קרובות, בנוסף, זה יכול לגרום לאותם הממליצים מצב של "מיאוס", וכן למנוע מכם עצמכם את ההזדמנות לבחור במועמדים הטובים ביותר לצורך המשוב הטוב ביותר.

להלן מספר טיפים, שהאותיות הראשונות שלהם מרכיבות באופן אירוני, ומכוון, את המילה "ממליצים"!!

 

  1. מגיבים

האם לקוחותיכם נגישים וזמינים לשיחות טלפון והודעות דוא"ל? האם הם בודקים את תיקיית הספאם? האם ימצאו את הזמן להגיב במהלך תקופת המחקר? כאשר יגיבו, האם ידברו בפירוט על הצוות – מבחינת הידע הטכני שלו, כמו גם השירות שנתן?

 

  1. מוודאים

ודאו שאתם יכולים להשתמש בלקוחות אלה כממליצים. אל תסתפקו בהנחות והשערות. זכרו שהם עשויים להישאל שאלות רבות, לא רק על ידיכם אלא על ידי משרדי עורכי דין אחרים וצדדים שלישיים. כמו כן, מתן המלצות עלול לנגוד את מדיניות החברה שלהם. בחרו בתבונה.

 

  1. לא נמאס

על מנת להימנע מ"המאסת" ממליצים, גזרו והדביקו שמות, חברות, תפקידי ותחומי העבודה של הממליצים מכל טבלאות הממליצים הסופיות לתוך טבלה ראשית אחת עבור IFLR, צ'יימברס ו-Legal 500, וכן אחרים. זה יאפשר לכם למיין, לסנן ולתכנן מיון הממליצים באופן שימנע את התופעה לפני המועדים האחרונים להגשה, ולהבטיח שהמדריכים יקבלו ממליצים חדשים ורלוונטיים (הכוונה רלוונטיים לתיקים שכתבתם בטופס ההגשה ושעבדו עם המשרד ב-12 החודשים האחרונים).

 

  1. יסודיות

היו יסודיים: מיינו את הלקוחות כך שתראו אלו מהם עבדו עמכם ב-12-18 החודשים האחרונים, כך שיוכלו להתייחס בכנות לשירות מהזמן האחרון. סביר להניח שאלו ייכנסו לפרטים רבים יותר ויהיה להם קל יותר לזכור גם את הצוות המורחב, שמהווה גורם מפתח בדירוג המשרדים. האם הלקוחות שנבחרו מעורבים בעסקאות שנרשמו בהגשות שלכם? זהו המצב האידיאלי. האם הלקוחות שנבחרו קשורים למשרדי עורכי דין רבים אחרים בתחום זה? חשבו היטב.

 

  1. צריך טבלה נכונה

לעיתים קרובות מקלים ראש בשימוש בטבלת הממליצים הנכונה. המדריכים יכולים להיות דומים, אך ודאו שהוספתם את כל המידע הרלוונטי. על מנת לחסוך זמן, תוכלו להשאיר את טורי הכתובות ריקים ולהתמקד בפרטי הקשר הרלוונטיים ביותר. חשוב מאד!לא למחוק טורים ולוודא שאתם ממלאים את טופס הממליצים העדכני ביותר.

 

  1. יש מומחים

בחרו את המומחים שהינם בעלי היכרות מקצועית טובה עם הצוות: אלו שעבדו עם המחלקה ב-18 החודשים האחרונים ויכירו את הצוות המורחב טוב מספיק כדי לתאר את נקודות החוזק שלו. יועצים משפטיים פנימיים עשויים להיות עדיפים על מנכ"לים – יש סבירות גבוהה יותר שיענו, יכירו את החוק ויכירו את הצוות שלכם; עורכי דין סרים בעלי דירוג גבוה, כמו גם אנשי מקצוע אחרים כגון רואי חשבון או שופטים בדימוס, מספקים גם הם משוב רב ערך, מאחר והם נוטים לעיתים קרובות לעשות שימוש רב בשירותים משפטיים.

 

שימו לב למגבלת הממליצים המותרת בכל מדריך וצייתו להוראות המדרג.

 

וזכרו לדבר עם הממליצים שהינם לקוחות:

  • כדי לקבל את אישורם לכלול את שמותיהם ברשימה.
  • כדי לבחור לא יותר מ-20 היכן שיש מגבלה.
  • כדי ליידע אותם על כך שחוקר מטעם המדריך עתיד להתקשר אליהם או לשלוח להם הודעת דוא"ל, על מנת שלא יתעלמו מהמייל במחשבה שמדובר בטלמרקטינג/ספאם.

 

תגובות

תגובות