האמנות של לספר סיפורים

"האמנות של לספר סיפורים, storytelling", "מטרות מעצימות" ו"חזונות אסטרטגיים" – כל אלה יכולים להיתפס כאוסף של מילים שנזרקות לאוויר על-ידי אנשי מקצוע בתחום השיווק, נואמים לעידוד מוטיבציה, מאמנים לחיים ודומיהם. אבל בעוד שמילים אלו יכולות לעורר בקרב הציניים שאלות של "באיזה בולשיט של העידן החדש מדובר עכשיו?" ישנה תועלת רבה בהשקעת זמן על מנת להגיע לשליטה באמנות הסיפור.

וזוהי הסיבה: הלקוחות לא רק רוצים לראות שאתם יכולים לעשות את העבודה, אלא רוצים גם לדעת מה מעורר בכם השראה ומה מניע אתכם, הם רוצים לדעת שתהיו שם כשיזדקקו לכם, ושתהיו שם לטווח הארוך,שאכפת לכם מהתעשייה שבה הם חיים ולאן פני התעשיה מועדות, ושאתם חולקים את הערכים התאגידיים והאישיים שלהם.  בקיצור: מערכות יחסים.

להיות טוב מבחינה טכנית זה נחמד. להיות מובן זה עמוק.

משרדי עורכי-דין רבים עדיין מאמינים שמדובר בסיפור שלהם.  אל תבינו אותי לא נכון – איך התחלתם, צמחתם והתפתחתם זה כןחשוב, אבל חשוב יותר שתראו שאתם מבינים את ההזדמנויות והאתגרים שעומדים בפני הלקוחות שלכם.  על אף שההרגשה היא שהדבר מנוגד לאינטואיציה, לספר את הנרטיב שלכם ולהתמקד במומחיות שלכם ובשירותים שלכם צריך להיות רק במקום השני.

אז מה אנחנו יכולים לעשות?

  • האם אתם קוראים אותם מקורות של חדשות כמו הלקוחות שלכם ביחס לתעשייה שלהם? האם אתם עורכים מעקב אחר החדשות כך שכל אחד בתוך המשרד או המחלקה הרלוונטית יהיה מעודכן?
  • האם הקדשתם זמן לקרוא מה החזון והייעוד של לקוחותיכם? האם אכפת להם מהסביבה? משוויון מגדרי? מעבודת פרו-בונו? להחזיר בחזרה לקהילה? למטרות חינוכיות? האם דנתם בכך עמם וביניכם לבין עצמכם, או שפשוט נכנסתם היישר לתוך יעד מסוים עבור עסקה?
  • האם אתם עורכים ומארגנים את התובנות שנאספו מאירוח כנסים, השתתפות בהם או נשיאת נאום לכדי תובנות לשם תיאור מגמות? זהו מהם הנושאים השכיחים בקשר להזדמנויות ולאתגרים העומדים בפני לקוחות בתעשייה נתונה. מה מעכב את העסק שלהם? כיתבו תוכן קבוע עבור קבוצות לינקדאין ופרסומי תעשייה כדי להציג את מחויבותכם לתעשייה שלהם וכדי להשאיר אותם מעודכנים.
  • רשת מסועפת של קשרים מקצועיים הינה נקודת מכירה בעלת ערך עצום, אבל באיזו תדירות הנכם עוברים על הקשרים שלכם בתעשייה ובעסקים ובודקים אותם, תוך ניטור המקומות שבהם עשויות להיות סינרגיות והיכן שניתן יהיה ליצור עסקאות ביוזמתכם?

הבינו וספרו את הסיפור שלהם, ובאמצעותו, הסיפור שלכם יכול להפוך למרתק.

מאמר זה נכתב על ידי לי סונדרס, עורך ראשי וראש מחלקת תוכן אנגלית.

 

תגובות

תגובות