עדכון לקוחות לפסח – מה נשתנה הלילה (הפסח) הזה?

נכתב ע"י שני שטיין-נצר, ראש תחום פיתוח עסקי ישראל בנישליס ליגל מרקטינג

 

זמנים מאתגרים עוברים על כולנו, הקצב מהיר, החדשות מתעדכנות כל רגע, וכמעט שכחנו שמעבר לפינה מחכה לנו חג הפסח.

אין ספק שבחג הזה – השאלה "מה נשתנה" מקבלת משמעות חדשה… עם ישראל מעולם לא נאלץ לחגוג את חג הפסח בצורה כזו… כולנו ניאלץ לגייס את מיטב היצירתיות שלנו, לחשוב "מחוץ לקופסה", ולהיערך אחרת לחג.

בעלי עסקים (משרדי עורכי דין), מנהלי פיתוח עסקי ושיווק, לפניכם מספר טיפים כיצד להיערך לחג כנותני שירות ללקוחות.

הטיפים מערבים מספר עולמות, וכוללים הן התייחסות לתקשורת פנים ארגונית, וקשר עם העובדים, והן התייחסות לתקשורת חוץ ארגונית וקשר עם הלקוחות והספקים.

תקשורת פנים ארגונית:

  1. שי לחג- כמעט בכל עסק נהוג לתת שי מכובד ומשמעותי בחג הפסח. אז כמו שנאמר – הכל השתנה. עסקים מצטמצמים ואף נסגרים, ועלינו להתאים את עצמנו למציאות. כולם יבינו שגם השי לחג ייראה אחרת, אבל אל תתעלמו ממנו כליל. בצעו התאמות ותנו לעובדים שלכם תשומת לב באמצעות שי צנוע, וגם כמה מילים אישיות – הערכה על העבודה המאומצת שלהם בימים אלו והתגייסותם למען העסק בעיתות משבר. דווקא בזמנים אלה, כמה מילים חמות יכולות להיות שוות לא פחות מחומר.
  2. הרמת כוסית בזום – הרמות כוסית רגילות לא יהיו השנה, וגם לא צלילים של השקת כוסות יין במשרדים. עם זאת, ניתן לקבוע הרמת כוסית ווירטואלית בזום, יחד עם בני זוג/משפחה ולנצל את ההזדמנות להיכרות עם בני המשפחה של העובדים שלנו.
  3. תמונות משפחתיות מליל הסדר – בקשו מכל עובד תמונה מליל הסדר שהוא חווה השנה, והעלו את קולאז התמונות לעמוד הפייסבוק של המשרד.
  4. מה נשתנה? תנו לכל עובד להשלים את השאלה "מה נשתנה" וכך גם תוכלו להבין קצת טוב יותר מה עובר על כל אחד, איך כל אחד חווה את התקופה הזו.

תקשורת חוץ ארגונית:

  1. ברכות לחג – בדרך כלל אנו נוהגים להכין כרטיס ברכה מעוצב של "חג שמח" ולהפיץ אותו בתפוצה לכל לקוחותינו. אבל החג הזה שונה ומצריך ברכות ותשומת לב שונה. תרימו טלפון, בייחוד ללקוחות הגדולים והמשמעותיים שלכם. דרשו בשלומם ובשלום משפחתם, תתעניינו כיצד הם מתמודדים עם התקופה הזו, תוך הצגת אמפטיות.
  2. הציעו עזרה – כולנו ערבים זה לזה, בייחוד בתקופה מורכבת זו. הציעו ללקוחות שלכם עזרה כנה, ללא תמורה. התמורה הכי טובה שתוכלו לקבל היא שלקוחות אלה יישארו לקוחות נאמנים שלכם לכל החיים.
  3. ניקיונות לפסח – לקראת חג הפסח נהוג לנקות את הבית ולבער אותו מחמץ. כך עשו גם עם הלקוחות שלכם – לא אחת אנו מחזיקים ב"חובות" כלפי הלקוחות שלנו, נושאים שהצריכו בירור ולא הגענו אליהם, דברים שהבטחנו לבצע וכו' – נצלו את התקופה הזו על מנת לעשות סדר לכל לקוח, לדעת איפה הוא עומד, מה הסטטוס שלו ומה ניתן לקדם בתקופה הזו. "עברתי על התיק שלך אצלנו ושמתי לב שהצענו לך טיפול במעמד החברה שלך כ "מפעל חיוני". התקשרתי להציע המשך טיפול כדי שתוכלו לעבוד גם תחת סגר. מה דעתך?"
  4. ספקים – הידיים של כולנו קצרות על ההדק מבחינת תשלומים, והנטייה היא לקצץ או להפסיק מיידית תשלומים לספקים. מבלי להיכנס לאסטרטגיה שבחרתם בה והאם היא נכונה, ספקים טובים שאותם אתם רוצים לשמר ולהמשיך לצרוך את שירותיהם גם לאחר המשבר (כן, המשבר הזה ייגמר מתישהוא גם אם זה לא נראה כך כעת…) – הרימו אליהם טלפון, שאלו מה שלומם ואחלו להם חג שמח. הקשר האישי חשוב, במיוחד היום, לאין שיעור.

אנחנו בעיצומו של משבר עולמי, אבל כמו לכל משבר – גם למשבר הזה יהיה סוף (בטוח…!). מוטב שנאמר לעצמנו כל יום מחדש, "זה יעבור" ותוך כך וכך שבועות נחייך אל השמש הנפלאה שלנו, נטייל לאורך חופי הים המופלאים של המדינה שלנו יחד עם בני משפחתנו ונשכח שפעם היתה קורונה (או לפחות כמעט נשכח…).

חג שמח, ויציאה מקורונה לחירות !

תגובות

תגובות