אתגריהם של שותפים בתחום דיני העבודה במשרדי עורכי דין בימי משבר הקורונה

לאחרונה שוחחנו עם מרים למפרט, שותפה במחלקת דיני עבודה במשרד לונדון של פירמת עורכי הדין הגלובלית Squire Patton Boggs. הפירמה מונה 1,500 עורכי דין ב-45 משרדים ב-20 מדינות, דבר המאפשר לה לזהות מגמות גלובליות בתחום, ואנו מודים למרים על שהקדישה מזמנה לחלוק אתנו אבחנות, טיפים וגישות עבודה מועדפות בתקופה מדאיגה זו למעסיקים ולעובדים.

לקוחות מקומיים ורב-לאומיים זקוקים לייעוץ ברמה מקומית וגם ברמה חוצה-גבולות

בשעה שהמגיפה העולמית מתפשטת ברחבי העולם, סגירת הפעילות הכלכלית וההגבלות המסיביות מחוללים השפעה הרסנית על מספר רב של עסקים, תעשיות והעובדים המועסקים בהם. האתגר שבפניו עומדים עסקים מתפרש באופן בלתי נמנע על פני מישורים רבים – המישור האישי, המישור הפיננסי וכמובן המישור המקצועי, אך בזמנים אלה של חוסר ודאות והתפתחויות מהירות, יש צורך חיוני בייעוץ ברור, פרגמטי ומידי. החוק משתנה לא רק במהירות, אלא בדרכים שונות בתחומי שיפוט שונים, כך שחברות עורכי דין גלובליות כמו Squire Patton Boggs יכולות לספק מבט מלמעלה על ההתפתחויות ולייעץ בהתאם.

כיצד לשמור על המוראל, הבריאות, הרווחה וזרימת העבודה במשרד עורכי הדין

חשוב אמנם להתעדכן בשינויי החקיקה ובהתפתחויות, אך השמירה על הבריאות, הרווחה וזרימת העבודה של עובדי המשרד היא קריטית. עוד טרם המשבר, במשרדנו נמצא צוות עורכי דין המתמחה בדיני עבודה ברחבי אזור EMEA (אירופה, המזה"ת ואפריקה) אשר נמצא כל העת בקשרי עבודה קרובים מאוד, אך בנוסף עליו, הקמנו גם מעין מערכת חונכים (Buddy" system") במטרה לאפשר לנו לבדוק בקביעות מה קורה עם עורכי הדין הזוטרים שלנו. הבנו שחשוב לדאוג לכך שהם יהיו מעורבים ככל האפשר, ולוודא גם שהם יעודכנו לגבי התפתחויות בחוק. אנו משתמשים בקבוצות וואטסאפ של צוותים ובאפליקציית זום כדי לעדכן את הצוותים וגם כדי לקיים הפסקות קפה ודרינקים יחד להעלאת המוראל. בנוסף, אנו מקיימים גם שיחות יומיות עם שותף דיני העבודה שלנו בבריטניה, ושיחות קבועות עם שותפי דיני העבודה ב-EMEA ובכל המשרדים של החברה, שהסתברו כמועילים ביותר. רכזי התחום (PSL) גם ממלאים תפקיד קריטי, כדי לוודא שהצוות והלקוחות שלנו יהיו מעודכנים לגבי ההתפתחויות השוטפות בזירת החוק ברחבי העולם.

כאשר מצב התעסוקה משפיע על ענפים שונים השתמשו בטכנולוגיה כדי לשתף ידע

וואטסאפ, זום, לינקדאין, LoopUp, Webex ו-Blogs כולם מרכיבים חיוניים בתמהיל התקשורת בתקופת הקורונה. באופן אישי, אנחנו הקמנו גם מרכזים רב-תחומיים ורב-לאומיים פנימיים וחיצוניים לעניין הקורונה, כדי לוודא שמחלקות ומשרדים אחרים יבינו את בעיות התעסוקה המתפתחות ויוכלו לפעול בהתאם. בנוסף, אנו פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם גורמים בגופים ענפיים ומקצועיים, וארגונים אלה הם לרוב מקורות מידע יעילים ביותר עבורנו. אנו מקיימים גם וובינרים ו"שולחנות עגולים" וירטואליים כדי לדון בסוגיות שונות עם לקוחותינו.

התאימו את הידע לצרכים

כאשר קיימות כמויות מידע כה גדולות, חיוני להתאים את המידע שאתם שולחים ללקוחות לפי הצרכים בכל מצב. אנו עוסקים הרבה ב"איתור בעיות" עבור הלקוחות – לדוגמה, בודקים אם הם עשויים ליהנות מתכנית סיוע ממשלתית במדינות מסוימות. אנו מנסים גם לזהות דרכים שיאפשרו ללקוחותינו לחבור זה לזה (לדוגמה, משדכים בין חברות שצריכות לגייס עובדים במהירות עם כאלה שנאלצו לפטר עובדים זמנית), וכן מחפשים דרכים שיעזרו ללקוחות לחסוך בהוצאות משפטיות.

 

מרים למפרט היא שותפת בתחום דיני העבודה בלונדון, והיא חלק מצוות גדול המונה למעלה מ-90 עורכי דין המתמחים בדיני עבודה ב-14 משרדים באזור EMEA, לרבות ארבעה בבריטניה. מרים עומדת גם בראש דסק ישראל של Squire Patton Boggs ומייעצת לחברות ישראליות רבות בעניין פעולותיהן ברחבי העולם. ניתן לפנות למרים (miriam.lampert@squirepb.com) כדי לדון בסוגיות חשובות אלה ואחרות הקשורות לדיני עבודה.

תגובות

תגובות