מחקר פייסבוק 2020 – מגמות ושינויים בעקבות הגל השני

עם פרוץ משבר הקורונה, ראינו איך העולם עובר לאונליין ואת הכח שיש במדיה החברתית, בהקשר של משרדי עורכי דין, אשר מצאו פלטפורמה לעדכון קהלי היעד שלהם בנושאים שונים ומגוונים.

במהלך חודש מאי ניתחנו ופרמסנו נתונים המתייחסים לתחילת חודש פברואר 2020 ולתחילת חודש מאי 2020 – נקודות חשובות בהסתכלות רוחבית על פעילות המשרדים השנתית. למעשה, ציר הזמן הזה איפשר לנו למדוד את תפקוד המשרדים בפייסבוק בעת המשבר, מראשיתו ועד לימים של סוף הגל הראשון. לחצו כאן לקריאת המחקר.

עתה, עם פרוץ הגל השני, המשכנו את הניתוח בתחילת חודש אוגוסט 2020, ובתחילת חודש אוקטובר 2020 – שתי נקודות מפנה בגל הקורונה השני. אחוז הגידול הממוצע עומד על 4 אחוז בלבד של עוקבים חדשים בתקופה זו. את העליות בין חודש אוגוסט לחודש אוקטובר ניתן לחלק לשתי קבוצות – משרדים שעלו ב-11% וב-10% בכמות העוקבים שלהם (בהתאמה – אגמון ושות׳ רוזנברג הכהן ושות׳, פירון, ארדינסט בן נתן טולידאנו, גולדפרב זליגמן, ליפא מאיר ותדמור לוי) ומשרדים שעלו באחוזים בודדים בלבד.

מבחינת עליה אבסולוטית במספר העוקבים, משרד פירון שרשם את הגידול הרב ביותר זוכה גם במספר העוקבים הגדול ביותר. בדומה לפירון, משרד גולדפרב זליגמן שרשם עליה של 10 אחוז בעוקבים, הוסיף 155 עוקבים חדשים. מענין לראות את משרד הרצוג שגידול של שני אחוזים הקנה לו 106 עוקבים, בעקבות בסיס העוקבים הרב שיש למשרד בפייסבוק – יותר מכל משרד אחר בטופ-20. משרד ארדינסט בן נתן טולידאנו ומשרד אגמון ושות׳ רוזנברג הכהן ושות׳ נמצאים במקומות הרביעי והחמישי עם 104 ו-102 עוקבים בהתאמה כאשר ליפא מאיר במקום החמישי עם 87 עוקבים חדשים. ליתר המשרדים במחקר פחות מ-60 עוקבים חדשים במהלך התקופה הנקובה.

Screen Shot 2020-10-13 at 14.59.29

מניתוח הנתונים הרלוונטיים לתקופת הגל השני עלתה בבירור – שוב, כמו בזמן הגל הראשון – המסקנה: אין כל קשר בין מספר הפוסטים שפורסמו לבין שינוי במספר העוקבים בדף. דווקא משרדים שפרסמו כמות ממוצעת של פוסטים ביחס לשאר המשרדים בתקופה המצוינת – עלו באחוזים ניכרים במספר העוקבים שלהם. 

מספר הפוסטים הממוצע שהעלו המשרדים עם אחוז הגידול הרב ביותר באוגוסט ובספטמבר הוא 24, ועדיין – בקרב המשרדים בהם התרחשה עלייה מזערית בכמות העוקבים – נמנים משרדים שהעלו יותר מ-50 פוסטים (GKH), ומשרדים שהעלו כ-40 פוסטים (גורניצקי, הרצוג) באוגוסט ובספטמבר – יחד עם משרדים שהעלו מספר חד ספרתי בשני החודשים גם יחד (ש. פרידמן, ZAG). לצד זאת, ניתן לראות כי גם משרד אגמון שהעלה מספר נמוך מהממוצע (16) זכה לעלייה של 11%.

אפשר להסיק מכך כמה מסקנות:

  • איכות התוכן וסוג התוכן – יש תכנים המושכים יותר עניין ושיעור ההמרה שלהן להפוך קורא לעוקב גדול יותר.
  • ריבוי העלאות וחשיפות – פייסבוק מגביל את החשיפות לכ-4 אחוז מסך העוקבים אחר העמוד העסקי. ככל שיעלו יותר פוסטים ביום כך סך החשיפות יקטן. האם יתכן שהעלאת תכנים מרובים מידי יכולה לפגוע?
  • המשרדים אשר זכו לגידול הרב ביותר במספר העוקבים נהנים גם מפקטור נוסף – גורם פנימי במשרד, כגון הצטרפות של מנהל שיווק חדש/חיזוק מחלקת השיווק, צמיחה של המשרד, ומיקור חוץ של הדיגיטל ועוד.
  • שלשה מחמשת המשרדים שעלו הכי הרבה במספר העוקבים נעזרים בספק חיצוני לטובת הדיגיטל.

קריטריון נוסף שמעניין להסתכל עליו הוא המשרדים שהקפידו על עבודה משמעותית ורציפה בפייסבוק ויש להם כמה אלפי עוקבים – לא עלו במספר העוקבים שלהם. ייתכן שהם הגיעו ל"קפ" מסוים וכבר לא יציגו עליות משמעותיות, וייתכן שהקהל הרלוונטי בכלל עבר למקום לא רחוק משם – הלינקדאין.

להלן הטבלה המלאה:

 

Screen Shot 2020-10-13 at 14.09.57

 

 

 

 

 

 

 

עורכת המחקר: צליל אליהו-טל, אחראית שיווק בנישליס ליגל מרקטינג

תגובות

תגובות