מאפס למאה – סיכום וובינרים בעקבות משבר הקורונה

רבות דובר על וובינרים, מאז פרוץ משבר הקורונה ורבות עוד ידובר בעתיד הקרוב – עת משרדי עורכי דין יחזרו ל״שגרה החדשה״.

קייטי אורורק, סמנכ״לית מכירות ב On24 – פלטפורמה לאירועים דיגיטליים, פרסמה לאחרונה מאמר המצביע עלארבע מסקנות עיקריות בעקבות הנתונים הרבים אשר הצטברו אצלם בחברה, בפרט בהתייחס לחודש מרץ 2020, לאור הפופולאריות שתפסו, ועדיין תופסים, הוובינרים – בקרב משרדי עורכי הדין בזמן משבר הקורונה.

כפי שחווינו, הוובינרים לא רק החליפו אירועים פרונטליים, אלא גם גרמו למשרדי עורכי דין שעד כה לא קיימו או המעיטו לקיים כנסים – לעשות כן. המשבר הגדול הדגיש את הצורך בקבלת מידע באופן ״אישי״ (ולא דרך עדכון כתוב) ומהר, והוובינרים המחישו לכולנו את הדרך הקלה והמצומצמת במשאבים (לעומת עריכת כנס בצורה המסורתית) בה הדבר יכול להתבצע. .

עם פרוץ המשבר, במרץ, ניתן היה לראות את ההיסוס בקרב משרדי עורכי דין, שעד לנקודה זו נמנעו מקיום וובינרים. המשרדים, גדולים כקטנים, חיכו לראות מי יהיה הראשון ומה יהיו הנתונים בהתאם. אט אט, כמו פטריות אחרי הגשם, צצו וובינרים בקצב כמעט יומיומי.

 כמה וובינרים עשו המשרדים הגדולים?

  • השיאן: פרל כהן צדק לצר ברץ, 47 וובינרים
  • הראשונים לאמץ: הרצוג וגרוס (5 וובינרים כל אחד במרץ)
  • הממוצע (בקרב משרדים בטופ-10): 14
  • החודש הפעיל ביותר: אפריל (38)
  • מספר סך הוובינרים גל ראשון (משרדים בטופ-10): 73
  • מספר סך הוובינרים גל שני (משרדים בטופ-10): 62

Screen Shot 2020-10-19 at 0.51.25

ממוצע הוובינרים, בקרב משרדי הטופ-10 (לפי דירוג הגודל של דנס), בתקופה שבין מרץ לאוקטובר, עומד על 14 וובינרים, נתון המשקף שני וובינרים בחודש למשרד.  בקרב המשרדים בטופ-10, המשרדים היותר פעילים היו: מיתר (24) והרצוג (23), אחריהם גורניצקי (15), פישר בכר חן, יגאל ארנון, נשיץ ושבלת (13), קצת אחריהם פירון (11) וש.הורוביץ (10) וסוגר את הרשימה משרד גולדפרב (5). הערה: ההסתכלות הינה על הטופ-10 מכיוון שהם קיימו את מספר הוובינרים, בממוצע, הרב ביותר.

מקרב חמשת משרדי עורכי הדין אשר השכילו לנצל ולעשות את השימוש הרב ביותר בכלי אפקטיבי זה, רק שניים מהטופ-10 (מיתר והרצוג). שלשת הנוספים הם משרד פרל כהן, שיאן הוובינרים, עם 47 וובינרים בתקופה זו, במקום השני משרד גרוס עם 25 ומשרד וסוגר את החמישייה משרד תדמור לוי עם 17 וובינרים.

כשחושבים על המשאבים המושקעים בעריכת וובינר ביחס לשכיחות השימוש בכלי – איסוף החומרים, קביעת שיתופי פעולה עם גופים חיצוניים, הזמנת קהל וכו' – מבינים כי המשרדים הגדולים הפנימו את חשיבותם של הוובינרים ככלי בלתי אמצעי להעברת מידע. חשוב לציין, שחלק מהמשרדים החלו בקיום וובינרים עוד בימים הראשונים של חודש מרץ – כשהם מגיבים במהירות למציאות המשתנה.

Screen Shot 2020-10-19 at 0.53.00

להלן מסקנות נוספות, המתבססות על המחקר של חברת On24, אשר יסייעו לנו בהמשך הדרך:

היום הטוב ביותר לקיום וובינר – שני

אז נכון שבארה״ב לא עובדים ביום ראשון, אבל הסטטיסטיקה אומרת שתחילת השבוע הוא הזמן הטוב ביותר. אגב, הניסיון שלי מלמדשבישראל ימים טובים לכנסים, כשהם עוד נערכו, הם ימי שני, שלישי ורביעי. בהשוואה לחודש מרץ 2019, בחודש מרץ 2020 הייתהעליה של 10 אחוז בהשתתפות בוובינרים ביום שלישי, ולאחר מכן בימים שני ורביעי – משמע, אצלנו זה מתורגם ליום שני כיום הטובביותר, ולאחר מכן ימים שלישי ורביעי.

הזמן הטוב ביותר לשווק את הוובינר – יום שני

יום שני הוא גם היום הטוב ביותר לשווק את הוובינר כדי לזכות בכמה שיותר חשיפות. בשנת 2019, הימים הטובים ביותר לדוור כנסהיו שני, שלישי ורביעי. כיום, לפי הנתונים ממרץ 2020, ארבעת הימים הראשונים בשבוע זהים יחסית בטיבם לדיוור וובינר בחשיפה מקסימלית, עם עליה קלה ביום שני. ואם נפרט – 82 אחוז מהנרשמים לוובינר נרשמים בעקבות פרסום באחד מהימים הללו. הוצאת פרסומים לוובינר בימים חמישי ושישי הולידה רק 18 אחוז מהנרשמים. תאוריית סוף השבוע – בה נזכה לחשיפות מרובות בחמישי עדשבת, כי כולם בבית או במנוחה מחוץ למשרד, לא עובדת במקרה זה.

שעות הבוקר הן הטובות ביותר לקיום וובינרים

באופן כללי, אנחנו רואים עקומה שטוחה (לפחות פה!), בכל הקשור לשעות מיטביות לקיום וובינרים בעת משבר הקורונה. השעות הטובות ביותר הן 9:00 עד 11:00, כאשר 11:00 נמצאה כשעה הטובה ביותר. וובינרים שנערכו לאחר השעה 13:00 זכו להשתתפות נמוכה במחצית המשתתפים מאשר בשעה 10:00.

לקוחות, בימי משבר, להוטים לשמוע תובנות ממובילי דעה, והם מוכנים להצטרף לתוכניות בוקר (סיבה אחת יכולה להיות ביטולזמן נסיעה לעבודה מהבית).

הטרנד הגדול ביותר – וובינרים הם לא תופעה חולפת

המגמה הגדולה עוד יותר שאנו רואים (ושומעים) בנוף המשפטי כיום, היא המעבר הקבוע לדיגיטל.

ברור עתה לאנשי הליגל מרקטינג בארה״ב שגם כאשר נוכל להתחיל לתכנן ולארח אירועים פיזיים שוב (מה שייתכן ולא יקרה לפני אמצע 2021), אירועים דיגיטליים הוכיחו את ערכם ויישארו גורם מרכזי, ואולי גם עיקרי, בתכניות שיווק רבות.

קייטי מביאה בפנינו את רחשי הלקוחות שלה, משרדי עורכי דין, שכבר כעת בונים אסטרטגיה סביב הרעיון של תכנון אירועים סביבהדיגיטל תחילה, עם מספר תוכניות גם לאירועים היברידיים.

בתקופה זו של ריחוק פיזי, אירועים דיגיטליים לא רק אפשרו למשרדי עורכי דין להמשיך ליזום כנסים מרתקים כפי שלקוחותיהם ציפומהם, אלא גם הוכיחו את ערכם יוצא הדופן מנקודת מבט של איסוף דאטה ושימור לקוחות. מחקרים מראים שאנשי השיווק והפיתוחהעסקי הצליחו לקבל יותר דאטה מאירוע אחד, בצירוף תובנות חשובות על לקוחות ולקוחות פוטנציאליים, דאטה שמעולם לא היה זמיןלהם קודם לכן.

 

תגובות

תגובות