שניה אחרי ליגל 500, רגע לפני דנס 100, מדריך דירוג חדש מבקש את תשומת הלב שלכם. וזה מה שהוא מציע.

גלובס עורכים דירוג חדש, יחד עם סטטיסטה, המתנהל בימים אלה ועתיד להתפרסם במהלך מרץ 2022. לינק למילוי שאלון נשלח לתפוצה רחבה של עורכי דין בישראל, בבקשה להמליץ על משרדי עורכי דין לפי תחומים (מן הסתם, עורכי ועורכות דין לא יכולים להמליץ על הפירמה בה הם עובדים).

מדריכי הדירוג הם תמיד תיק. כולם רוצים להיות מדורגים, ומדורגים גבוה, אבל אף אחד לא ממש אוהב לעשות את העבודה השחורה הכרוכה בזה (חוץ מנשות מחלקת ההגשות של נישליס ליגל מרקטינג, כמובן). כשהתחילו הפרסומים על מדריך הדירוג החדש, מיד הוצפנו בשאלות מלקוחות: מה זה המדריך הזה? כדאי להשתתף בו? מי עומד מאחוריו? זה בתשלום?

אז בדקנו וחקרנו, ופנינו לגלובס ולחברת Statista עם מספר שאלות. מקווים שהתשובות שלפניכם ולפניכן יעזרו לכם לקבל החלטה מושכלת, וכמו תמיד אנחנו כאן כדי לייעץ ולעזור לצלוח גם את המדריך הזה בהצלחה.


ש: איך מתבצע המחקר? האם יש מתודלוגיה?

ת: אנו עורכים סקר מקוון בקרב עורכי דין ולקוחות עסקיים של משרדי עורכי דין (יועצים משפטיים בחברות או גורמים שאינם משפטיים הבאים במגע עם עורכי דין מהמשרדים הפרטיים). הסקר המקוון מורכב משני חלקים:

o חלק ההמלצה לפי תחום משפטי למשרדי עורכי דין וגם לעורכי דין עצמם.

o שאלות מערכת בנושא המצב הנוכחי של תחומים ספציפיים בעולם המשפט.


ש: האם מדובר בדירוג תחומים בלבד או שיהיה דירוג אישי של עו"ד?

ת: לעת עתה מתוכנן דירוג תחומים בלבד, ללא דירוג אישי.


ש: האם יתקיימו ראיונות עם המשרדים?

ת: חברת Statista מתמקדת אך ורק בסקר ולא תקיים ראיונות.

עם זאת, מטעם גלובס יכולים לפנות למשרדים שנרשמו לדירוג לצורך ראיונות נוספים או להשלמת פרטים טרם הפרסום.


ש: כיצד הטופס בנוי?

ת: הסקר מבוסס על כמה שאלות מבוא בנוגע למשרד עצמו, כאשר קיימת גם ההזדמנות להמליץ ​​על עורכי דין באופן אישי וכן על משרדי עורכי דין בהתאם לתחומי משפט שונים שנבחרו מראש.

בחלקו האחרון של הסקר קיימת האפשרות לענות על שאלות נוספות בנושאים שונים הקשורים למערכת המשפט.


ש: מהו הדגש העיקרי של המחקר?

ת: מטרת הדירוג היא להעניק לקוראים כלי מעשי לאיתור המשרד המתאים והטוב ביותר לצרכיהם.

הדירוג מבוסס על הניסיון והידע של עורכי הדין, יחד עם היועצים המשפטיים והלקוחות.


ש: מתי מועד ההגשה?

ת: הסקר פתוח להשתתפות עד יום שלישי, 14 בספטמבר 2021.


ש: מתי יפורסם הדירוג?

ת: מרץ 2022


אז מה הבנו עד כה?

מדריך הדירוג החדש יהיה מדריך כמותי ולא איכותי כלומר, לא תעשה ביקורת מעמיקה על הנתונים שיספקו המשרדים, אלא רק ניתוח כמותי של שמות המשרדים ועורכי הדין מומלצים (כן כן, המדריך יסקור רק תחומים, אולם הטפסים עצמם כוללים אופציה לציין עורכי או עורכות דין מצטיינים).

מה עוד? מועד פרסום הסקר ידוע, אבל המיקום עוד לא. האם זה יהיה כחלק אינטגרלי מעיתון גלובס או מאחד ממוספיו המוכרים? במוסף נפרד ייעודי? לא ברור. אם הסקר אמור לשמש את הלקוחות, כלומר את אלה המחפשים משרדי עורכי דין, הרי שהתוצאות אמורות להיות מפורסמות בפורמט נגיש לכל.

המשתתפים יוכלו להעביר גם שמות ופרטי קשר של עורכי ועורכות דין אחרים, כדי שסטטיסטה וגלובס יפנו אליהם להשתתף בסקר (כוכבית קטנה מסבירה שהאחריות על ההסכמה להעברת הפרטים נמצאת בידי המשתתפים).  בהנחה שאיסוף הכתובות הזה נעשה בצורה שקופה ורק למטרת הסקר, מדובר בצעד מבורך, כיוון שהוא מאפשר למגוון רחב יותר של משרדים להשתתף, ללא המשוכה של היכרות עם מדריכי הדירוג הנפוצים ופורמט ההגשות המכביד.