לפני כשבועיים הוזמנתי להרצות על פיתוח עסקי גלובאלי בכנס Best Legal Conference   בשיתוף פעולה עם לשכת עורכי הדין הקפריסאית. 

בישיבות מערכת התלבטנו רבות מה ניתן, נכון ומותאם להכניס לתוכן של הרצאה זו. 

בהתחשב בעובדה כי קהל היעד הינם משרדים קפריסאים מקומיים, עם מיעוט קשרים בינלאומיים, איך ניתן בכל זאת להעביר את המסר, החשיבות, פיתוח וזיקוק היכולות ובהתאמה, פריצה החוצה. 

הקורונה, זימנה לכולנו אתגרים רבים, ובין היתר הניתוק הגיאוגרפי, שבמסגרתו התכנסנו כולנו ועברנו למודלים של עבודה מרחוק, שהתחלפו במרוצת הזמן, לעבודה היברידית. 

כך גם בקפריסין, האי השכן, שבו יש מעל למיליון בני אדם עם כ 4000 עורכי דין בקירוב, נאלצו לעבור שינויים מאתגרים עד מאוד. 

בבואינו לבחון את קהל היעד הבנו כי רובו מבוסס על לקוחות מקומיים ומיעוט בינלאומי, ורובו מתרכז באוכלוסיה ממוצא רוסי לאורך השנים, ומעט מאוד ישראלים שמצאו את דרכם לאי השכן חלקם לצורכי מגורים וחלקם כמעבר עסקי בשל מיסוי מופחת. 

בחרתי להתמקד בהרצאה בשלושה חלקים עיקריים 

  1. הבנה של מודל השינויי בין טרום קורונה, תוך כדי הקורונה ופוסט קורונה ואיך להפוך הזדמנות חד פעמית כמנוף להצלחה. 
  2. שיווק המשרד באופן סדור עם מחלקה פועלת ואקטיבית פנימית. 
  3. פיתוח עסקי מקומי וגלובאלי שהוא כמעט הכרח בעיתות אלו אף יותר. 

הסדנא הייתה מלאה במשרדי עורכי דין, באי הכנס, שהיו שותפים ערים לשיח המתקיים, הצפנו סוגיות כואבות עד מאוד לכל משרד, בכל גודל, חלוקת האחריות, תחומי המומחיות הנדרשים והתאמה לאנשי מקצועי שיכולים, באופן בלתי מתפשר לקחת את המשרד צעד אחד קדימה. 

מקצוע עריכת הדין, ולא רק, עובר שינויים משמעותיים הן על ידי כניסה של מתודולוגיות שונות של עבודה (היברידי), כניסתם של מושגים שונים לחיינו כמו "מיתוג אישי" וכן, הצורך באימוץ ואימון שריר ה"נטוורקינג" המחוייב מציאות כדי להתחיל התקשרויות עם  גופים שונים מקומייים ומעבר לים. 

תודה רבה על ההזמנה להציג את משנתינו, ללמד מהם אבני היסוד שיש להתייחס אליהם ולקחת אותם בחשבון בעיתות אלו יותר מבעבר כי לא בטוח שמי שדבק בשיטות שפעלו עד כה – יוכל להמשיך ולפעול באותה הדרך בעתיק.


בתאריך 21-22 בספטמבר 2022, התקיים כנס עורכי הדין האזורי השני, בלימסול קפריסין. חברת נישליס ליגל מרקטינג גאה על כך ששניים מעובדיה התבקשו להרצות בכנס ותרמו להצלחתו. לי אלוני, סמנכ״ל פיתוח עסקי בינלאומי הרצתה על מגמות בפיתוח עסקי בעולם משתנה ועדינה גרוסמן, ראש מחלקת ההגשות, ניהלה סדנה בנושא.

הכנס, שמושך אליו מידי שנה עורכי דין, יועצים מקצועיים ואנשי עסקים, יעסוק השנה בשינויים הגלובאליים וכיצד להסתגל למציאות החדשה, תוך שיפור השירות המשפטי.