חום יולי אוגוסט הביא איתו את פרסום המקבץ המסכם של מדריך הדירוג IFLR1000, אבל משב רוח מרענן לא נראה באופק (אם כי כמה בריזות נעימות).

ראשית כל, הדירוג השנה היה בסימן ״ריבאונד״ מדירוג לא מוצלח, ממקורות רשמיים שלא לציטוט, אשר התקיים בשנת 2021. הדירוג של אשתקד היה בשיאו של נגיף הקורונה (לפחות שלב כתיבת ההגשות והמחקר), אך מה שהעיב לא היה משבר הבריאות הגדול שידעה האנושות, אלא משבר כח האדם שידעה חברת Euromoney. המחקר לא הושלם ולמעשה דירוג בשני תחומים – מיזוגים ופירוקים, לא בוצע בכלל (לכן גם לא היו שינויים בדירוג), כמו בדירוג האישי שמושפע מתחומי ההתמחות.

לכן, הציפייה השנה הייתה לתזוזות ושינויים, דבר אשר התבדה עם פרסום המקבץ הראשון, בו זכינו לירידה אחת, כניסה חדשה אחת ויציאת מהדירוג.

בסך הכל נרשמו השנה 25 שינויים בדירוג (עליות/ירידות/כניסות/יציאות). בשנת 2021 נרשמו 29 שינויים (תזכרו ששני תחומים לא נחקרו), בשנת 2020 (שנת הקורונה) נרשמו 35 שינויים ובשנת 2019 נרשמו לא פחות מ-54 שינויים.

שינויים בולטים בדירוג 2022-

  • התחומים בהם נרשמו הכי הרבה תזוזות הם פיתוח פרויקטים (6 תזוזות, בכלל זה 5 כניסות חדשות) ותחום הפירוקים אשר בו נפתחה קב׳ איכות חדשה ונרשמו 6 תזוזות (כולם כניסות חדשות לדירוג).
  • לא נרשמו עליות לקב׳ איכות 1. למעשה, מלבד שתי עליות , של משרד פירון בתחום שוק ההון אקווטי ומימון פרויקטים, גם לא נרשמו עליות לקב׳ איכות 2.
  • בתחום הקרנות (הכוונה בדירוג IFLR1000 להקמת קרנות), לא נרשמו שינויים מלבד יציאה מהדירוג של משרד אחד. 
  • בכל התחומים נרשמה רק ירידה אחת בלבד, אל מול 6 עליות בלבד (מספר העליות הנמוך ביותר מאז שנת 2018).
  • סה״כ נרשמו 3 ירידות, מתוכן שתי יציאות מהדירוג.
  • המשרדים שרשמו הכי הרבה עליות/כניסות – משרד פירון ומשרד פרל כהן (3 עליות/כניסות כל אחד), לאחר מכן משרד עורכי הדין הבינלאומי Sullivan & Worcester ויהודה רוה (2 כניסות חדשות כל אחד).
  • 22 השיפורים החיוביים בדירוג (עליה/כניסה) מתחלקים על פני  16 משרדי עורכי דין בלבד. 
  • חברת נישליס ליגל מרקטינג, המלווה משרדי עורכי דין ישראלים ובינלאומיים בדירוגים, מציינת נתון חסר תקדים של 75 אחוזים מסך הכניסות החדשות (כלומר, 12 מתוך 16 המשרדים שנכנסו לדירוג היו הגשות שחברת נישליס ליגל מרקטינג ליוותה).

לאחר פרסום הדירוג האישי נעדכן את המאמר.

לחצו מטה להורדת מצגת המפרטת על דירוג IFLR1000 לשנת 2022.