אפשר להגדיר את מערכת היחסים שבין עורכי דין (ואנשי הליגל מרקטינג) כיחסי אהבה שנאה.

החשיבות מובנת ומוכרת, אבל מדריכי דירוג אינם אהובים במיוחד (לא משהו אישי) על ידי אנשי הליגל מרקטינג בעולם – אך אהודים (אם כי מעצבנים לעיתים) על ידי עורכי הדין המדורגים בהם. 
החדשות הטובות הן שמחקר חדש, הפורסם בחודש אפריל 2022 על ידי BTI, מגלה כי לקוחות משתמשים במדריכי הדירוג המשפטיים יותר מאי פעם. 

מדריכי הדירוג הרוויחו את מקומם בקרב לקוחות בינלאומיים ויועצים משפטיים. להלן עשרת השימושים העיקריים בגינם לקוחות פונים למדריכי הדירוג המובילים:

גיוס עורך דין חדש

ברגע שעורך דין מתחיל לעבוד עם לקוח חדש, סביר להניח שהלקוח יעיף מבט בדירוגים – סוג של ״היכרות״.

היכרות ראשונית

לקוחות יחקרו את מדריכי הדירוג לאחר פגישה עם עורך דין שהרשים אותם. מקבלי החלטות רוצים לדעת עוד אודות עורך הדין ומההם יכולים לצפות על ידי העסקתו. רושם ראשוני ואישי טוב מציב ציפייה למצוא את עורך הדין בדירוג משמעותי.

לפני פיץ׳

נהוג ומקובל לעדכן לקוח פוטנציאלי מי יקח חלק בפיץ׳ שעתיד לעשות משרד עורך הדין מולו. מקבלי החלטות אוהבים לבוא מוכנים. זה גם מעביר מצד משרד עורכי הדין, מסר של שירותיות ושקיפות – דבר שלקוחות מאד מעריכים. בעקבות זאת, הלקוח הפוטנציאלייכנס לאחד המדריכים כדי להכין את עצמו לקראת הפגישה ויבדוק, למשל, מי מדורג ומי לא.

אחרי פיץ׳

אפשר להשוות זאת לתהליך של פיוס. מקבלי החלטות בעולם הליגל משווים בין מה שנאמר על עורך דין בדירוגים לבין הביצועיםבפועל בעת הפיץ׳. פיץ׳ טוב ידחוף את הלקוח הפוטנציאלי להמשיך לחקור על עורך הדין במדריכים המובילים, כדי ללמוד עוד ולחזקאת דעתו לעבוד עם אותו עורך הדין.

עורך דין המצטרף לצוות

ניתן לצפות מלקוחות המשרד לבדוק כל עורך דין חדש המצטרף לצוות המשפטי. אנחנו רואים מגמה מעניינת המצביעה על כך שלקוחות רוצים לוודא שמשרד עורכי הדין עמו עובדים מעמיד לרשותם את הצוות הטוב והאיכותי ביותר. מדריכי הדירוג הם מקור מוסמך וראשוני במסגרת הערכה זו.

הצדקה

לא אחת נדרש יועץ משפטי להציג המלצות להעסקת משרד עורך דין, בפרט לעבודה משפטית מורכבת או רגישה. פרזנטציה זו, למקבלי החלטות או בכירים בחברה, נועדה להבטיח שהחברה מעסיקה את משרד עורכי הדין הטוב יותר לתיק/לעסקה. הצגה פנימיתזו לרב תכלול הצגת דירוגו של המשרד בתחום ההתמחות הנדרש. הדירוגים במדריכים המובילים הם חלק מהסיבות הבסיסיות לא רקלשכור משרד עורכי דין -אלא להצדיק תשלום תעריפים גבוהים יותר.

בדיקת נאותות על הצד שכנגד

לאמוד את הצד שכנגד זה חלק מהתפקיד של עורך דין. חלק מהלקוחות אכן סומכים על עורך הדין של החברה לשם כך וחלקם גםיבצעו בדיקת נאותות זו במדריכי הדירוג, בחיפוש אחר ייצוג לקוחות מאותו הסקטור בטיפול בעסקאות ותיקים דומים.

כישלון בשירות הלקוח

כשמשהו משתבש לקוחות רוצים תשובות. רק 18% מהלקוחות במחקר ציינו שהם זכו לקבל התנצלות או עדים ללקיחת אחריות ממשרדי עורכי הדין שלהם. 
בהיעדר בעלות על כישלון – לקוחות פונים למדריכים בחיפוש אחר תשובה. אי-דירוג משמש כדי להצדיק לקיחת אחריות על ידיהמשרד. דירוג עוזר למסגר את הכישלון כחריג ובמקרה זה התנצלות הינה מספקת.

תחלופה

36% מהיועצים המשפטיים הם חדשים בתפקידם והחלו את עבודתם בשנתיים האחרונות. הם ירשו יועצים חיצוניים – ורק21%  מקבלים פניה רשמית או היכרות ממשרדי עורכי הדין שהם יורשים.

יועצים משפטיים אלה פונים למדריכי הדירוג המובילים כדי לבדוק את עורכי הדין שלהם. הם מגבשים דעות, ציפיות ושאלות כדי להקל על תפקידם. עורכי הדין מדורגים אשר להם פידבק מלקוחות מקבלים שאלות לגבי השקפותיהם בעניינים העומדים על הפרק – אחרים לא מקבלים את אותה רמת מעורבות.

לקוחות פוטנציאליים, בפרט מקבלי ההחלטות, בוחרים את הזמן והמקום לצלול לתוך מדריכי הדירוג.

לכל לקוח יש עיתוי מועדף, אבל רובם יעיינו במדריכים בשלב מסוים ויכללו את הדירוגים כחלק ממסע קבלת ההחלטות.

המדריכים המובילים לא ייעלמו בקרוב מהעולם. הם מצאו לאט ובהתמדה את מקומם בלקסיקון הלקוחות של משרד עורכי הדין. זה משפיע על הציפיות, התעריפים, הגיוס, והאם משרדי עורכי דין יודעים ״לספק את הסחורה״, הן ברמת האיכות המשפטית והן בשירות ללקוח.