ניוזלטרים משפטיים הם אחד הכלים האפקטיביים העומדים לרשות עורכי ועורכות דין בתקשורת עם לקוחות קיימים או פוטנציאליים. רגע לפני הכתיבה, חשוב להבין מי הוא קהל היעד שלכם, מה אתם רוצים להפיק מהניוזלטר ולמה לא לכתוב את המילה דהיינו, גם אם אתם אוהבים אותה מאוד.

זוכרים את הניוזלטר הממש מעניין ששלחה לכם רשת קמעונאית כלשהי אתמול בשמונה וחצי בבוקר? לא? מעניין למה…

זה לא סוד: אחוזי הפתיחה של ניוזלטרים אינם גבוהים. הממוצע, על פי מחקרים אחרונים, נע בין 18 ל-24 אחוזים. על כל ניוזלטר ששלחתם מתחרים כ-80 אחרים (שוב, בממוצע), ומבקשים ספייס בתיבת הדואר ובתשומת הלב של הלקוחות שלכם.

ובכל זאת, מדובר בכלי שיווקי חשוב. כשהוא נעשה בצורה מיטבית, הוא אחד האפקטיביים ביותר. הוא מייצר נוכחות מקצועית משמעותית, מופץ במהירות, מוביל לפעולה בצורה קלה והוא גם פשוט להפקה ולתפעול – באופן יחסי.

אז מה לעשות כדי להגביר את הסיכוי שמה שכתבתם ייקרא? הנה 5 טיפים שיעזרו לכם, או למחלקת השיווק של המשרד, לייצר דיוורי לקוחות מוצלחים  שעושים את העבודה.

  • לפני הכל – אסטרטגית תוכן

כתיבה דורשת הרבה משאבים. יש כאלה שעבורם היא משימה בלתי אפשרית ומתסכלת, אחרות מתמודדות אתה פחות או יותר בחן, גם אם בחוסר חשק. בגלל הקושי הזה, חשוב לפתח אסטרטגית תוכן מדוייקת, שמתאימה לאופי המשרד, ליכולות של השותפים והשותפות, למטרות עסקיות אסטרטגיות ועוד. התהליך הזה דורש זמן ומחשבה, אבל הוא חשוב. משרד שיעשה תהליך כזה ייצר תכנים בצורה מהירה יותר ופחות תלויה בגורמים חיצוניים, ויוכל לייצר נוכחות מקצועית ברורה בפני לקוחות קיימים ולקוחות פטונציאליים.  

  • תעשו כותרות

אתם לא "מאקו", ולא יהיו פה קליק-בייטס, ובכל זאת – חשוב לשמור על הכותרת מושכת וקצרה. רוצים דוגמה?

כותרת לא משהו: עדכון ממחלקת הפרטיות  – הודעה בדבר תקנות הפרטיות של האיחוד האירופי

כותרת טובה: תקנות הפרטיות החדשות של האיחוד – כל מה שחשוב

שמים לב להבדל? האחת ארוכה מבלי להסביר דבר, השניה – קצרה יותר, ומבטיחה לקוראים שכבר עשיתם בשבילם את רוב העבודה, ושהם הולכים לקרוא משהו קצר וממוקד שהם באמת צריכים לדעת.

  • מה הנושא?

אחרי הכותרת מגיעה שורת הנושא. גם כאן, ותרו על המובן מאליו, אל תכתבו את שם המשרד, שמרו על זה ענייני. אם כבר כתבתם בכותרת שמדובר בתקנות חדשות, בענייני פרטיות ובאיחוד האירופי, אין צורך לחזור על הפרטים האלה בשורת הנושא. למשל:

שורת נושא לא משהו: לרגל פרסום תקנות הפרטיות החדשות של האיחוד האירופי, מחלקת הפרטיות במשרדנו מזמינה אתכם לקרוא את העדכונים החדשים

שורת נושא טובה: מי צריך להיערך להטמעת התקנות ואיך לעשות את זה נכון ובקלות

שורת הנושא הראשונה, הנפוצה מאוד, לא מוסיפה מידע שלא נמסר בכותרת. אם שורת הנושא לא מוסיפה, היא גורעת. שורת הנושא השנייה, לעומת זאת, עוזרת לקוראים שלכם להבין שלמרות שמדובר בתקנות אירופאיות, הן עשויות להיות רלוונטיות גם להם (לכן כדאי להם להכנס ולברר), וגם מספרת להם שהתהליך שעומד לפניהם יכול להיות קל ופשוט, לכן הם יכולים לפתוח את הניוזלטר ממש עכשיו, ולא לחכות לפעם הבאה שיש להם שעה פנויה.

  • קצר זה קולע

בקשו מאנשי השיווק שלכם לפלח את אחוזי הפתיחה על פי מובייל או דסקטופ (כלומר, האם קוראים אותם במחשב או בטלפון הנייד). וודאי לא תופתעו לגלות ש-49% (והמספרים האלה רק עולים) קוראים הכל בנייד. בעוד שטקסט שהותאם לנייד יעבוד יפה גם בדסקטופ, ההיפך אינו הנכון. משפטים ארוכים מדי, סעיפים ותתי סעיפים, כותרות ארוכות – כל אלה משבשים את הקריאה בנייד ויוצרים אחוזי נטישה גבוהים. הכותרת צריכה להיות בת 41 תווים לכל היותר והתוכן תמציתי, מחולק לתתי כותרות ו/או לבולטים (Bullets – מקפים או סימני "וי" או עיגולים שחורים בתחילת המשפט).

ומה אם יש לכם הרבה להגיד?

אם אין ברירה, ואי אפשר לתמצת, כדי לשקול הוספת לינק לקריאת הניוזלטר המלא באתר. בצורה כזו, מה שיישלח ללקוחות יהיה רק פתיח, כותרת ממוקדת ופסקה קצרה המסבירה את חשיבות הטקסט המלא, ואז לינק. להוביל קוראים לאתר שלכם זה תמיד טוב.

  • מרשי, כדלקמן ושאר דא-עקא

האם הקוראים שלכם הם יועצים משפטיים בחברות, עורכי ועורכות דין או אנשים שמעדיפים לקרוא עברית? ציטוטים נרחבים מהחוק או מפסק הדין, שימוש במלים גבוהות שלא לצורך (מר X הינו עוורך דין וותיק או שמא הוא פשוט עורך דין וותיק?) וערימות של סוגריים {ע"ע סוגריים מסולסלים [או ריבועיים] ואחרים} לא תורמים להפיכת דיוור הלקוחות למקצועי יותר, רק ללא קריא. כתבו בצורה תקנית אבל פשוטה, במשפטים קצרים שהנושא שלהם ברור ובעיקר זכרו שאתם אמורים לעזור לקוראים שלכם להבין משהו, לא לגרום להם להתפעל מפלפולים לשוניים.

נ.ב: מי שהולך לישון עם הדורים, שלא יתפלא שהוא קם עם מדוכות.

למדו מהנסיון!

זה לא בדיוק טיפ מספר 6, וגם לא קשור רק בניוזלטרים. בעולם הדיגיטלי קל לראות את תגובות הקוראים, מידת ההיענות, ההתלהבות והאפקטיביות של הדיוור. דיוור טוב הוא דיוור טוב יותר מקודמו – אחוזי פתיחה יותר גבוהים, יותר הקלקות, יותר העברות, יותר שיתופים. איך תדעו אם הצלחתם? בזכות קריאת הנתונים והפקת הלקחים. חשוב להתאים את עצמכם לצרכים של הלקוח – מבחינת סוג הידע שהוא רוצה מכם, ואופן ההעברה שלו. ניתן לעשות זאת ביתר קלות דרך התבוננות בנתונים (אנליטיקות) שלאחר הדיוור.

פילוח וניתוח טוב של נתונים יוכל לעזור לכם ולכן להבין מה עובד, ובהמשך להדק את אסטרטגית התוכן שלכם (זו מסעיף 1), וליצור זרימה יותר טובה של כתיבה, הפצה, פידבק וחוזר חלילה – עד שתגיעו ל-32% פתיחה (-: