אתמול היה יום סוער באולימפיאדה. סיימון ביילס, אחת הספורטאיות המעוטרות בכל הזמנים, פרשה מהתחרות, ותצא מהאולימפיאדה הזו ללא מדליה.

כאלה אירועים לא קורים כל יום, אבל ספורטאים שמתאמנים ומתאמנים ולא זוכים לעמוד על הפודיום – כאלה קורים כל הזמן. למעשה, זו החוויה של רוב הספורטאים, גם המקצוענים.

אבל האם יצא לכם להיתקל בספורטאי שנשלח לאולימפיאדה, ללא הכנות, ללא אימונים, וזכה באופן מיידי במדלית זהב, או אפילו מדליה כלשהי?

לי לא. וכנראה שגם לא לכם.

כולנו יודעים שכדי להגיע בכלל לעצם המעמד של השתתפות באולימפיאדה, יש להתאמן שנים, חודשים, שבועות, ימים ושעות על גבי שעות. נדרשת תכנית אימונים מדוקדקת, אסטרטגיה לטווח ארוך והרבה סבלנות כדי לזכות בתהילה המיוחלת.

ואם אף אחד לא מעלה על דעתו להשתתף באולימפיאדה עם אפס הכנה ולצפות לקבל תהילה בצורת מדליה, הרי שכך גם בתחומים אחרים. כדי להצליח, כדי ליצור מיתוג חזק ולהביא לקוחות חדשים, צריך להשקיע ולהתאמץ.


מיתוג למרחקים ארוכים

לא אחת, כשאני מייעצת ללקוחות בנושאי פיתוח עסקי, אני נתקלת בעורכי דין שרוצים להתחיל את התהליך מהסוף – הבאת לקוחות חדשים.

כניסת לקוחות חדשים הינו שלב קצירת הפירות – קבלת המדליה. וכמו ספורטאים, כדי להגיע למעמד הזה יש להשקיע זמן ואנרגיה, לבנות תכנית אסטרטגית שכוללת פעולות ויעדים ולעבור תהליך עם עצמנו.

בתהליך הליווי אנחנו פועלים ליצירת מיתוג אישי חזק, שיווק אפקטיבי ופעולות פיתוח עסקי ממוקדות, כגון שיתופי פעולה רלוונטים והפניות מעניינות. כל אלה גורמים לעורך הדין להיות במצב של כוח משיכה, במקום כוח דחיפה. מה הכוונה? כשאנחנו בתחילת דרכנו, אנחנו פועלים לפי כוח הדחיפה – דוחפים את עצמנו להזדמנויות חדשות, לחשיפה חדשה וללקוחות חדשים. לעומת זאת, אם פועלים נכון ובונים מיתוג אישי חזק, כוח המשיכה עובד בשבילנו והכל מגיע לפתחנו  – ההזדמנויות, החשיפה וגם הלקוחות החדשים.

נכנסנו זה עתה לחודש אוגוסט, חודש רגוע באופן יחסי, שבחלק מהעיסוקים כולל פגרה או מנוחה. אז כמו בזמן בין אולימפיאדה לאולימפיאדה, שמוקדש כל כולו לאימונים, נצלו זמן זה כדי להתאמן, להשקיע בעצמכם ובמיתוג שלכם. תזרעו עכשיו את הזרעים, כדי שהפירות יגיעו בזמן הנכון.

אז הנה 5 דברים שאתם יכולים לעשות ממחר בבוקר:

  1. כתבו לכם תכנית עבודה המורכבת מיעדים בתחומי השיווק והפיתוח עסקי.
  2. לצד התכנית, כתבו גאנט עם Action items – כך שתדעו מה אתם מתכננים לעשות ומתי.
  3. בחרו נושא שמעניין אתכם ויכול לתרום ללקוחות שלכם, כתבו עליו הרצאה, ונסו להריץ אותה בכמה שיותר מקומות, כך שהחשיפה שלכם תהיה רחבה ככל האפשר.
  4. קבעו כל חודש פגישה עם שני אנשים חדשים שאתם לא מכירים – אם אתם עובדים בפירמה גדולה – אלה יכולים להיות אנשים מהפירמה שלכם שטרם יצא לכם להכיר לעומק, או לחילופין אנשים חיצוניים (כגון: מכרים, גורמים פוטנציאליים לשיתופי פעולה, לקוחות עבר ולקוחות פוטנציאליים).
  5. בחרו 2 לקוחות קיימים שלכם וחישבו איזה ערך מוסף נוסף אתם יכולים להעניק להם.

כמו שכל ספורטאי אולימפי עובד עם מאמן ותכנית אישית – כך גם עורך דין שרוצה לבנות לעצמו מיתוג חזק – חייב לתכנן את פעולותיו בקפידה. נכון, זה דורש זמן והשקעה – אבל מי מאיתנו מוכן לוותר על המדליה המיוחלת?!

מוכנים? אחת, שתיים, שלוש.. היכון – צא! בהצלחה!