רבות דובר על וובינרים, מאז פרוץ משבר הקורונה ורבות עוד ידובר בעתיד הקרוב – עת משרדי עורכי דין יחזרו ל״שגרה החדשה״.

ידידתי הטובה, קייטי אורורק, סמנכ״לית מכירות ב On24 – פלטפורמה לאירועים דיגיטליים, פרסמה לאחרונה מאמר המצביע על ארבע מסקנות עיקריות, בעקבות הנתונים הרבים אשר הצטברו אצלם בחברה, בפרט במרץ 2020, לאור הפופולאריות שתפסו הוובינרים, ועדיין תופסים, בקרב משרדי עורכי הדין בזמן משבר הקורונה.

כפי שחווינו, הוובינרים לא רק החליפו אירועים פרונטליים, אלא גם גרמו למשרדי עורכי דין שעד כה לא קיימו או המעיטו לקיים כנסים לעשות כן. המשבר הגדול הדגיש את הצורך בקבלת מידע באופן ״אישי״ (לא דרך עדכון כתוב) ומהר והקלות שבה זה יכול להתבצע.

עם פרוץ המשבר, במרץ, ניתן היה לראות את ההיסוס בקרב משרדי עורכי דין, שעד נקודה זו נמנעו מקיום וובינרים. המשרדים, גדולים כקטנים, חיכו לראות מי יהיה הראשון ומה הנתונים. אט אט, כמו פטריות אחרי הגשם צצו וובינרים בקצב כמעט יומיומי.

להלן מסקנות, המתבססות על המחקר של חברת On24, אשר יסייעו לנו בהמשך הדרך:

היום הטוב ביותר לקיום וובינר – שני

אז נכון שבארה״ב לא עובדים ביום ראשון, אבל הסטטיסטיקה אומרת שתחילת השבוע הוא הזמן הטוב ביותר. אגב, הניסיון שלי מלמד שבישראל ימים טובים לכנסים, כשעוד היה דבר כזה, הם ימים שני, שלישי ורביעי. בהשוואה לחודש מרץ 2019, בחודש מרץ 2020 הייתה עליה של 10 אחוז בהשתתפות בוובינרים ביום שלישי ולאחר מכן ימים שני ורביעי – משמע, אצלנו זה מתורגם ליום שני כיום הטוב ביותר ולאחר מכן ימים שלישי ורביעי.

הזמן הטוב ביותר לשווק את הוובינר – יום שני

יום שני זה גם היום הטוב ביותר לשווק את הוובינר כדי לזכור בכמה שיותר חשיפות. בשנת 2019, הימים הטובים ביותר לדוור כנס היו שני, שלישי ורביעי. כיום, לפי הנתונים ממרץ 2020, ארבעת הימים הראשונים בשבוע זהים יחסית בטיבם לדוור וובינר, עם עליה קלה ביום שני. כלומר, 82 אחוז מהנרשמים לוובינר נרשמים בעקבות פרסום באחד הימים האלה. הוצאת פרסומים לוובינר בימים חמישי ושישי הולידו רק 18 אחוז מהנרשמים. תאוריית סוף השבוע – בה נזכה לחשיפות מרובות בחמישי עד שבת, כי כולם בבית/במנוחה מחוץ למשרד, לא עובדת.

שעות הבוקר הן הטובות ביותר לקיום וובינרים

באופן כללי, אנחנו רואים עקומה שטוחה (לפחות פה!), בכל הקשור לשעות מיטביות לקיום וובינרים בעת משבר הקורונה. השעות הטובות ביותר הן 9:00 עד 11:00, כאשר 11:00 נמצאה כשעה הטובה ביותר. וובינרים שנערכו לאחר השעה 13:00 זכו להשתתפות נמוכה במחצית המשתתפים מאשר בשעה 10:00.

לקוחות, בימי משבר, להוטים לשמוע תובנות ממובילי דעה, והם מוכנים להצטרף לתוכניות בוקר (סיבה אחת יכולה להיות ביטול זמן נסיעה לעבודה מהבית).

הטרנד הגדול ביותר – וובינרים הם לא תופעה חולפת

המגמה הגדולה עוד יותר שאנו רואים (ושומעים) בנוף המשפטי כיום, זה המעבר הקבוע לדיגיטל.

ברור עתה לאנשי הליגל מרקטינג בארה״ב שגם כאשר נוכל להתחיל לתכנן ולארח אירועים פיזיים שוב (צפוי להיות זמן מה בשנת 2021), אירועים דיגיטליים הוכיחו את ערכם ויישארו גורם מרכזי, אולי גם עיקרי בתכניות שיווק רבות.

קייטי מביאה בפנינו את רחשי הלקוחות שלה, משרדי עורכי דין, שכבר כעת בונים אסטרטגיה סביב הרעיון של תכנון אירועים סביב הדיגיטל תחילה, עם כמה תוכניות גם לאירועים היברידיים.

בתקופה זו של ריחוק פיזי, אירועים דיגיטליים לא רק אפשרו למשרדי עורכי דין להמשיך ליזום כנסים מרתקים שלקוחותיהם ציפו מהם, אלא גם הוכיחו את ערכם יוצא הדופן מנקודת מבט של איסוף דאטה ושימור לקוחות. מחקרים מראים שאנשי השיווק והפיתוח העסקי הצליחו לקבל יותר דאטה, מאירוע אחד, עם תובנות על לקוחות ולקוחות פוטנציאליים, שמעולם לא היה זמין להם קודם לכן.