הלקוחות הממליצים מהווים מרכיב אחד מתוך שלושה בשקלול הניקוד. יש מדריכים המעניקים ללקוחות הממליצים משקל גדול יותר ויש כאלה שקצת פחות, אבל ללא ספק – הם מהווים גורים חשוב ומשמעותי בתהליך הדירוג.

משרדי עורכי דין שידעו להתייחס לבחירת הממליצים, ויתרה מכך – לוודא שהם משתפים פעולה, לפחות כמו שהם מתייחסים להגשות – יגדילו את הסיכוי שלהם לעלות בדירוג.

לצורך כך קבצנו מספר טיפים לסייע לכם בבחירת הממליצים:

  • זמינות ונגישות: האם הלקוחות עונים לשיחות טלפון ומיילים? האם הם בודקים דואר זבל? האם הם יכולים לתאר את הצוות – מבחינת הידע הטכני שלו, כמו גם השירות שלו? האם הלקוח דובר אנגלית?
  • וידוא: ודאו שאתם יכולים להשתמש בלקוחות אלה כממליצים. אל תניחו. זכרו שהם יכולים להישאל הרבה, לא רק על ידכם אלא על ידי משרדי עורכי דין אחרים וצדדים שלישיים. כמו כן, ייתכן שיש להם מדיניות חברה נגד המלצות. בחרו בחכמה.
  • ביסוס: קבעו אילו לקוחות/יועמ"שים/רואי חשבון/וכו' עבדו איתכם במהלך 12 עד 18 החודשים האחרונים כדי שיוכלו להגיב על חוויה אחרונה. סביר להניח שהם יהיו תיאוריים יותר ויהיה להם קל יותר לזכור גם את הצוות הרחב יותר – גורם מפתח בדירוג. האם הלקוחות הנבחרים מעורבים בעסקאות המפורטות בהגשות? אידיאלי. האם הלקוחות הנבחרים מעורבים במשרדי עורכי דין רבים אחרים בתחום זה? פחות אידיאלי. 
  • דאבל צ'ק!: בחנו כל ממליץ כדי לוודא שלא שמתם יותר משני ממליצים ללקוח. זה יכול לעצבן את הלקוח אם פונים אליו/אל עמיתיו במייל ובטלפון מספר רב של פעמים וגם להיראות כחיסרון אצל החוקר.